جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
راهنمای انتخاب قرنیز

راهنمای انتخاب قرنیز؛ ۵ نکته مهم که باید برای انتخاب قرنیز بدانید

قرنیز یکی از انواع محصولاتی است که می‌تواند تاثیر زیادی روی سبک دکوراسیون داخلی منزل شما داشته باشد. پس برای انتخاب قرنیز، باید کمی دقت بیشتری داشته باشید تا در نهایت بهترین مدل از انواع قرنیز را انتخاب و خریداری کنید. قرنیزهای ساختمانی دارای تنوع بسیار زیادی هستند. بنابراین، می‌توان آن‌ها را با توجه به سبک دکوراسیون داخلی خریداری و مورد استفاده قرار داد. اینکه قبل از خرید قرنیز، یک راهنمای انتخاب قرنیز را بخوانید، نه تنها به شما برای خرید بهترین قرنیز کمک خواهد کرد، بلکه می‌تواند تاثیر زیادی روی زیبایی دکوراسیون خانه شما داشته باشد.

راهنمای انتخاب قرنیز برای ساختمان

هر یک از دیوارهای موجود در ساختمان که با متریال‌های خاصی ساخته و پوشیده می‌شوند، مقاومت کافی در برابر رطوبت ندارند. از طرفی ممکن است در برابر ضربه حساسیت بالایی از خود نشان دهند و این موضوع باعث ایجاد مشکل در لبه‌های دیوارها و زمین شود. قرنیز محصولی است که می‌تواند بین دیوار و زمین نصب شود تا هم زیبایی منزل حفظ شود، هم میزان مقاومت دیوار به ضربه و رطوبت افزایش پیدا کند.

بنابراین، برای انتخاب قرنیز نباید تنها به زیبایی قرنیز توجه داشت. کیفیت قرنیزها نیز می‌توانند تاثیر زیادی روی طول عمر دیوارهای ساختمانی داشته باشند. در ادامه راهنمای انتخاب قرنیز برای ساختمان، قصد داریم شما را با نکاتی آشنا کنیم که قطعا به شما جهت انتخاب قرنیزهای مناسب کمک می‌کنند.

نکته اول؛ محل نصب قرنیز در ساختمان کجاست؟

اولین موضوعی که باید در هنگام خرید قرنیز به آن توجه داشته باشید این است که قرار است قرنیز را در چه مکانی نصب کنید؟ قرنیزها دارای تنوع بسیار زیادی هستند و با جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند. قبل از اینکه بخواهیم در مورد این نکته صحبت کنیم، اجازه دهید کمی در مورد انواع قرنیزها صحبت کنیم. برخی از قرنیزها به صورت سنگی، برخی به صورت چوبی و برخی دیگر با متریال‌های خاصی مانند پلاستیک یا پلیمر تولید می‌شوند. در این مقاله سعی داریم راهنمای انتخاب قرنیز را در اختیار شما قرار دهیم.

قرنیزهای چوبی که گاها با نام‌ام دی اف نیز شناخته می‌شوند، حساسیت بالایی در برابر رطوبت دارند؛ اما قرنیزهای سنگی و پلاستیکی، مقاومت بیشتری نسبت به آب از خود نشان می‌دهند. بنابراین، باید بدانید که قرار است قرنیز را در چه محلی نصب کنید؟ آیا نیاز به نصب قرنیز در یک محل پر رطوبت را دارید یا می‌خواهید قرنیز را در مکان‌های خشک نصب کنید؟

بدیهی است که برای نصب قرنیز در مکان‌های خشک، گزینه‌های بیشتری دارید و حتی می‌توانید قرنیزهای‌ام دی اف و چوبی را انتخاب کنید؛ اما اگر نیاز به نصب قرنیز برای محیط‌های مرطوب که احتمال نم گرفتن قرنیز در آن جا وجود داشته باشد، را دارید؛ می‌توانید اقدام به خرید قرنیز ضد آب کنید. قرنیزهای پی وی سی و پلاستیکی و سنگی، سه مدل از انواع قرنیزهای ضد آب موجود در بازارند.

نکته دوم؛ سبک دکوراسیون ساختمان برای نصب قرنیز چگونه است؟

قبل از خرید قرنیز، باید بدانید که قرار است قرنیز را در چه سبک دکوراسیونی نصب کنید؟ ممکن است ساختمان با سبک مدرن طراحی شده باشد و انتخاب قرنیز سنگی برای آن گزینه ایده آلی نباشد. در حالی که در بسیاری از ساختمان‌های کلاسیک و قدیمی، شاهد به کار رفتن قرنیزهای سنگی خواهیم بود.

اگر قرار است برای ساختمان‌های کلاسیک و سنتی اقدام به نصب قرنیز کنید، می‌توانید از قرنیزهای سنگی و چوبی استفاده کنید. این قرنیزها زیبای فوق العاده‌ای به سبک دکوراسیون منزل شما می‌دهند. در حالی که برای سبک دکوراسیون مدرن، باید از قرنیزهای ساده تر مانند قرنیزهای‌ام دی اف یا پلاستیکی استفاده کنید.

انتخاب هر یک از انواع قرنیزها با توجه به سبک دکوراسیون ساختمان مد نظر شما، بستگی به سلیقه شما نیز دارد. ممکن است به طبیعت و متریال‌های طبیعی علاقه بیشتری داشته باشید. در این صورت، انتخاب سنگ و قرنیز چوبی مزایای بسیار بیشتری را برای شما به دنبال خواهد داشت؛ اما اگر بیشتر به ارزان قیمت بودن قرنیز توجه دارید، می‌توانید قرنیزهای پلاستیکی یا پی وی سی را انتخاب کنید.

کاربرد قرنیز در دکوراسیون داخلی خانه

5 نکته مهم که باید برای انتخاب قرنیز بدانید

راهنمای انتخاب قرنیز

نکته سوم؛ چقدر برای خرید و انتخاب قرنیز بودجه دارید؟

در راهنمای انتخاب قرنیز باید این موضوع را به شما یادآور شویم که قرنیزهای موجود در بازار با قیمت‌های بسیار متفاوتی به فروش می‌روند. بنابراین، می‌توان با هر بودجه‎ای اقدام به خرید آن‌ها کرد. برای اینکه بتوانید بهترین قرنیز را برای منزل خودتان خریداری کنید، باید ابتدا بدانید که چقدر بودجه دارید؟

بدیهی است که برخی از قرنیزها مانند قرنیزهای سنگی و قرنیزهای چوبی، دارای قیمت بالاتری نسبت به قرنیزهای پی وی سی هستند. به همین خاطر، قیمت اجرای این قرنیزها به ویژه در یک مساحت بزرگ، بسیار بالاتر از قرنیزهای ارزان است. بنابراین، قبل از اینکه بخواهید در مورد انتخاب قرنیز فکر کنید، باید قیمت‌های این قرنیزها را بررسی کنید و بر اساس بودجه و نکات دیگر، اقدام به انتخاب بهترین قرنیز برای منزل خودتان نمایید.

نکته چهارم؛ نوع کفپوش در ساختمان چیست؟

نوع کفپوش انتخابی شما برای ساختمان چیست؟ این موضوع نیز می‌تواند تاثیر زیادی روی بهترین انتخاب قرنیز برای ساختمان شما داشته باشد. البته انتخاب قرنیز برای کفپوش‌های مختلف، امری سلیقه ای است؛ اما معمولا برای کفپوش‌های سرامیکی و سنگی، می‌توان از قرنیزهای سنگی استفاده کرد تا زیبایی کفپوش‌ها حفظ شود. این در حالی است که قرنیزهای پی وی سی با طرح چوب یا قرنیزهای چوبی، می‌توانند گزینه بهتری برای ساختمان‌هایی باشند که دارای کفپوش چوبی و یا پارکت هستند.

چگونه بهترین قرنیز را برای ساختمان انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین قرنیز را برای ساختمان انتخاب کنیم؟

نکته پنجم؛ چگونه بهترین رنگ قرنیز را برای ساختمان انتخاب کنیم؟

فارغ از اینکه قرنیزهای ساختمانی با جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند، رنگ بندی آن‌ها نیز بسیار متفاوت است. برای انتخاب بهترین رنگ قرنیز برای ساختمان، لازم است که ابتدا سبک دکوراسیون داخلی ساختمان و رنگ‌های به کار رفته در آن را در نظر بگیرید.

در صورتی که رنگ‌های به کار رفته اکثرا تیره هستند، می‌توانید کمی جسور باشید و قرنیز را با رنگ روشن انتخاب کنید؛ اما اگر رنگ دیوارها، سرامیک‌ها و کفپوش‌ها روشن هستند، بهتر است که از قرنیزهای تیره استفاده کنید تا با ایجاد تمایز، موجب زیبایی بیشتر ساختمان شود.

جمع بندی

در این مقاله یک راهنمای انتخاب قرنیز را به شما ارائه کردیم. اگر به دنبال خرید قرنیز هستید، می‌توانید با خواندن این مقاله، اطلاعات خوبی در مورد نحوه انتخاب بهترین قرنیز برای ساختمان خود بدست آورید. پس جهت خرید قرنیز برای ساختمان اداری، شرکت‌ها، منزل و یا حتی راه پله‌های یک ساختمان عجله نکنید و حتما به نکات ذکر شده توجه داشته باشید.

قرنیز خارجی The best با جنس HDF

شرکت گامان تزیین جاوید وارد کننده برند قرنیز دبست از سال ۸۰ بوده است اما از سال ۹۶ به دلیل ممنوعیت واردات دیگر این کالا وارد نشد و در حال حاضر متراژ بسیار محدودی از این قرنیز موجود است که به قیمت قدیم آن عرضه می شود. جهت استعلام موجودی حتما با ما در تماس باشید: ۰۲۱۸۸۱۷۶۲۵۵ و ۰۲۱۸۸۱۷۶۲۵۹

سوالات متداول در راهنمای خرید قرنیز

در مورد قیمت قرنیز خیلی مهم است که جنس قرنیز شما ام دی اف است یا پی وی سی و یا حتی اچ دی اف مثل قرنیز هایی که در سایت ما وجود دارد. به ترتیب از قیمت پایین به بالا قرنیز پی وی سی و بعد ام دی اف و سپس اچ دی اف تقسیم بندی می شوند.

بله کاملا ساده شما می توانید خرید اینترنتی و آنلاین قرنیز داشته باشید. فقط کافیست اندازه دور تا دور فضای خود را داشته باشید و ابعاد خودتان را به ما بگویید.

از نظر جنس و استحکام قطعا قرنیز ام دی اف. اما از نظر قیمت و مقاومت در برابر رطوبت دیوارها و آب پی وی سی بهتر است.

انواع قرنیز ها در نوع هایی مثل قرنیز سنگی، سرامیکی، پلاستیکی و چوبی وجود دارند. همینطور ممکن است اسم قرنیز آلومینیومی نیز به گوشتان خورده باشد. با اینکه قرنیز ها برای دیوار استفاده می شوند اما جنس آن ها بسیار مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!