جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
قیمت موکت برای زیر فرش

قیمت موکت برای زیر فرش را چه عواملی تعیین می کند؟

موکت‎ها از پرکاربردترین آیتم‏های دکوراسیون داخلی به شمار می‎آیند. با توجه به قیمت مناسب این آیتم در مقایسه با کفپوش‎های دیگر، موکت‎ها خریداران بیشتری دارند. نصب این کفپوش‎ها نیز به سادگی و با سرعت بیشتری به انجام می‎رسد. موکت‎ها در طرح‎ها، جنس‎ها و رنگ‎‏های متنوعی در دسترس هستند و شما می‌توانید با توجه به بودجه خود، مدل موکت مناسب برای زیر فرش را انتخاب کنید. در این مطلب با عوامل موثر بر قیمت موکت برای زیر فرش آشنا می‌شوید.

فهرست مطالب

    دلایل استفاده از موکت برای زیر فرش

    موکت زیر فرش دارای کاربردهای زیادی است؛ برای مثال تصور کنید که شما فرزند کوچکی دارید که به تازگی راه رفتن را یاد گرفته است. اگر جنس کفپوش خانه شما از سرامیک و کفپوش‎های چوبی باشد، ممکن است فرزند شما بر اثر لیز خوردن یا افتادن دچار صدمه شود. در این صورت خرید انواع موکت می‏تواند گزینه مناسبی باشد. در این زمان موکت‎ها در نقش یک کفپوش ضد لغزش در کنار فرش عمل می‏کنند.

    استفاده از موکت مسکونی برای طراحی دکوراسیون سنتی و کلاسیک منزل بسیار مناسب است. در واقع افرادی که به دنبال ایجاد فضای سنتی در خانه خود هستند، می‏توانند با بررسی قیمت موکت برای زیر فرش مدل دلخواه خود را تهیه کنند. استفاده از موکت‎ برای سطوح لغزنده و لیز هم گزینه‌ای ایده‎آل است.

    دلایل استفاده از موکت برای زیر فرش

    یکی دیگر از کاربردهای جذاب موکت‎، جلوگیری از لیز خوردن فرش‎ است. بسیاری از فرش‎ها بر روی سرامیک و یا پارکت، همواره جا‎به‎جا می‏شوند و لیز می‏‎خورند. بهترین راه‎حل برای پیشگیری از حرکت فرش‎‎ استفاده از یک موکت برای زیر فرش است. با توجه به سطح اصطکاک مناسبی که موکت‎ها دارند، از لیز خوردن فرش‎ها جلوگیری می‏کنند.

    برخی دیگر از مزایای متنوع موکت‎های زیر فرش عبارت‎‌اند از:

    • امکان خرید بر اساس طرح و رنگ فرش
    • تولید با پرزهای کوتاه و بلند
    • فیکس کردن فرش بر روی موکت
    • شستشوی سریع و آسان
    • وزن کم و قابلیت حمل و نقل سریع و راحت
    • انتقال گرمای کافی
    • نرمی و لطافت
    • عدم فشار به پا در زمان راه رفتن
    • کاهش میزان انتقال صدا به طبقه پایین
    • قیمت مناسب
    • همخوانی با بسیاری از سبک‎های دکوراسیون داخلی

    نکاتی درباره قیمت موکت برای زیر فرش و عوامل موثر بر آن

    قیمت موکت برای زیر فرش وابسته به عوامل متعددی است. فاکتورهایی مثل موقعیت مکانی فروشگاه، کیفیت موکت، جنس موکت و همچنین طرح و نقش آن در هزینه خرید این آیتم دکوراسیون نقش موثری دارند. در ادامه تصمیم داریم برخی از مهم‏‎ترین عوامل موثر بر قیمت موکت را بررسی کنیم.

    کیفیت موکت زیر فرش

    کیفیت موکت تاثیر زیادی بر روی قیمت آن دارد. در واقع هر قدر که جنس موکت بهتر باشد، قیمت بالاتری خواهد داشت. طول عمر یک موکت نیز وابسته به کیفیت این آیتم دکوراسیون است. بنابراین اگر قصد دارید یک موکت با طول عمر بالا تهیه کنید، بیشتر از قیمت به کیفیت تولید آن دقت داشته باشید.

    نکاتی درباره قیمت موکت برای زیر فرش و عوامل موثر بر آن

    طرح و رنگ

    قیمت موکت برای زیر فرش به عواملی چون طراحی و رنگ نیز بستگی دارد. هرقدر طراحی و رنگ‎ موکت جذاب‎تر باشد، قیمت این نوع از کفپوش بیشتر می‎شود. درواقع برای تولید موکت‎هایی که رنگ و طرح زیباتری دارند، از رنگ‎های باکیفیت استفاده شده و وقت زیادی هم برای طراحی این موکت‎ها صرف شده است. به نوعی موکت‎های خوش‌طرح‌ورنگ هزینه تولید بالاتری دارند و طبیعتا قیمت آن‎ها نیز بیشتر است.

    جنس موکت

    جنس موکت در قیمت این کفپوش براساس متر مربع بسیار موثر است. همانطور که اشاره شد موکت‎ها به دو نوع نمدی یا پرزدار تقسیم می‎شوند. از آنجایی که الیاف استفاده شده در موکت‎های پرزدار کیفیت بهتری دارند، بنابراین قیمت موکت پرزدار از نوع نمدی برای زیر فرش بیشتر است.

    برند تولیدکننده موکت

    برندهای داخلی و خارجی گوناگونی هستند که در زمینه تولید موکت فعالیت می‎کنند. برندهایی که از اعتبار بیشتری برخوردار هستند و طرفداران بیشتری دارند، موکت‎های باکیفیت‎تری را تولید می‎کنند. این برندها دارای گارانتی و خدمات پس از فروش نیز هستند و طبیعی است که محصولات آن‎ها قیمت‏ بیشتری داشته باشند.

    خرید موکت بر اساس ابعاد اتاق؛ از راهکارهای کاهش هزینه

    چندین راه برای کاهش هزینه خرید موکت‏های زیر فرش وجود دارد. یکی از راهکارها خرید موکت بر اساس ابعاد اتاق است. برای مثال اگر اتاق شما 4 در 5 متر باشد، نمی‌توانید موکتی با این ابعاد انتخاب کنید؛ به این دلیل که اکثر موکت‎های موجود در بازار 3 متر عرض دارند. از این رو شما باید موکتی با عرض 3 متر و طول 7 متر را تهیه کنید. سپس بخشی از موکت خود را ببرید و در اتاق خود بگذارید. اما در برخی از مواقع قناسی مکان بیش از حد است. بنابراین می‎توانید با تهیه یک موکت 3 در 6 متر، نصب موکت خود را به انجام برسانید. به این نکته دقت کنید که برش‎های زیاد بر روی موکت زیبایی آن را کاهش می‎دهد.

    قیمت موکت برای زیر فرش در فروشگاه‌های مختلف را مقایسه کنید

    در این مطلب به بررسی عوامل موثر بر قیمت موکت پرداختیم. اگر شما هم قصد خرید این آیتم دکوراسیون را دارید، بهتر است با مراجعه به فروشگاه‎های فیزیکی و اینترنتی مختلف، قیمت موکت برای زیر فرش در این مراکز را مقایسه کنید و مدل دلخواه خود را بخرید. در زمان خرید حتما به نکاتی مثل کیفیت موکت، جنس، برند، وزن و طراحی آن دقت کرده و بهترین محصول را انتخاب کنید.

    سوالات متداول قیمت موکت برای زیر فرش

    بهترین برندهای تولیدکننده موکت برای زیر فرش کدام‎ برندها هستند؟

    برندهای مختلفی در ایران در حال تولید انواع موکت هستند که از جمله برندهای مشهور در این زمینه می‌توان به ترمه، ظریف مصور، پالاز موکت، موکت آرتا و همچنین موکت پارس اشاره کرد.

    از چه روشی برای فیکس کردن موکت استفاده کنیم؟

    فوم زیر فرش که برای زیر موکت هم استفاده می شود، از جنس خاصی است و می‌تواند موکت را در جای خود محکم نگه دارد. از مزایای این فوم‌ها می‌توان به افزایش طول عمر موکت به واسطه نصب آن‌ها در یک مکان مناسب اشاره کرد.

    ثبات رنگ موکت‎های زیر فرش چگونه است؟

    در صورتی که موکت را از برندهای مشهور تولید کننده بخرید، محصولات این برندها دارای ثبات رنگ بسیار بالایی هستند و با شستشو تغییر رنگ نمی‌دهند.

    • محدثه شریفی
    • بهمن 19, 1402
    • 290 بازدید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    جستجو در سایت

    سبد خرید

    درحال بارگذاری ...