جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
نصب کفپوش پلی یورتان چگونه است

نحوه نصب کفپوش پلی یورتان

کفپوش پلی یورتان یکی از مواردی است که هم از نظر اقتصادی و قیمت، و هم از نظر محافظتی و زیبایی بین افراد و صاحبان سالن‌های مختلف محبوبیت بسیاری کسب کرده است. یکی از کاربردهای اساسی رزین پلی یورتان در ساخت کفپوش‌هایی است که به کفپوش صنعتی پلی یورتان معروف هستند. در این مقاله با ما همراه باشید تا نحوه نصب کفپوش پلی یورتان را مورد بررسی قرار دهیم.

کفپوش پلی یورتان چیست و از چه موادی تشکیل می‌شود؟

کفپوش‌های پلی یورتان یک دسته از پلیمرهای مهندسی هستند که عمدتا در صنایع تولید فوم و پوشش‌های صنعتی کاربرد دارند. ویژگی‌های منحصر به فرد این مواد باعث شده است که در حوزه پوشش نیز کاربردهای گسترده‌ای داشته باشد. کفپوش پلی یورتان دارای دو جزء بوده و نسبت به سایر پوشش‌ها، دارای خواص متفاوتی می‌باشد. همچنین این نوع پوشش بدون حلال است. نکته جالب این است که این کفپوش‌ها به دلیل داشتن چسبندگی خوب به سطوح مختلف بتنی، فلزی و چوبی، به جایگاه مناسبی در صنعت کفپوش دست یافته‌اند. در ادامه به این امر خواهیم پرداخت که این کفپوش چه انواعی دارد و نحوه نصب و اجرای کفپوش پلی یورتان به چه صورت است.

اجرای کفپوش پلی یورتان: انواع کفپوش پلی یورتان چیست؟

مدل های مختلف و آموزش نصب آن ها را در زیر برای شما توضیح داده ایم.

کفپوش پلی یورتان ورزشی:

با توجه به انعطاف‌پذیری و مقاومت بالای کفپوش پلی یورتان در برابر ضربه، با خرید کفپوش ورزشی از نوع پلی یورتان خیالمان راحت است زیرا به مرور زمان دچار افت کیفیت نمی‌شود.

کفپوش پلی یورتان صنعتی:

این کفپوش‌ها به دلیل مقاوت بالا در برابر مواد خطرناک صنعتی و شیمیایی، برای محیط های صنعتی نیز گزینه مناسبی هستند. یکی از کاربردهای اجرای کفپوش پلی یورتان در سطوح لوله است. نحوه اجرای کفپوش پلی یورتان

کفپوش پلی یورتان ضد جرقه:

این نوع کفپوش قابلیت رسانایی داشته و با عبور جریان الکتریسیته ساکن از درون خود، از ایجاد جرقه جلوگیری می‌کند. بنابراین دانستن نحوه نصب کفپوش پلی یورتان ضد جرقه در مکان‌هایی که امکان بروز جرقه در آن‌ها وجود دارد (مانند انبار مهمات یا نگهداری مواد منفجره)، بسیار مفید است.

کفپوش پلی یورتان ضد خش:

این نوع کفپوش در مواردی کاربرد دارد که ضد خش بودن سطح برای کاربر مهم است. این محصولات دارای آیین‌نامه‌ها و استانداردهای مخصوصی بوده و باید تست‌های فیزیکی، شیمیایی و مکانیکی خاص را با موفقیت پشت سر بگذارند.

کفپوش پلی یورتان ضد باکتری:

این نوع کفپوش که کفپوش بهداشتی یا بیمارستانی نیز نامیده می‌شود، یکپارچه، بدون درز و کاملا صاف است تا محلی برای رشد باکتری و میکروب فراهم نشود. این کفپوش قابل شستشو و نسبت به مواد شیمیایی مقاوم می‌باشد.

نحوه نصب کفپوش پلی یورتان به چه صورت است؟

برای آموزش نحوه نصب کفپوش پلی یورتان و دانستن قیمت اجرای کفپوش پلی یورتان، ابتدا باید بررسی کنیم که به چه تجهیزاتی نیاز داریم:

  • ماسک، دستکش، کفش و سایر لوازم ایمنی
  • غلتک مخصوص هواگیری
  • کاردک صاف و شانه‌ای
  • لوازم مورد نیاز برای آماده‌سازی سطح
  • همزن مکانیکی
  • اسپری
  • چسب کفپوش پلی یورتان

روش نصب کفپوش پلی یورتان از نظر مراحل اجرا، به نصب کفپوش اپوکسی نزدیک است اما تفاوت اصلی میان این دو، حساسیت بالای این کفپوش به وجود رطوبت در محیط می‌باشد. این حساسیت موجب می‌شود که نتوانید کفپوش را روی سطوحی مانند بتن اعمال نمایید، زیرا رطوبتی که در بتن وجود دارد باعث فوم شدن پلی یورتان می‌گردد. در نتیجه معمولا قبل از اجرای پلی یورتان، یک لایه ابتدایی (پرایمر) و لایه میانی اپوکسی اعمال می‌شود و در لایه آخر پلی یورتان نصب می‌گردد. مراحل آن را می‌توان به شکل زیر دسته‌بندی کرد:

۱- آماده‌سازی سطح: سطح مورد نظرتان باید صاف و سخت باشد. با شروع فرایند آماده‌سازی، ترک‌ها و نقص‌های سطح نمایان می‌شوند.

۲- اجرای پرایمر: رزین اپوکسی بدون افزودن هیچ گونه ماده اضافی، به صورت رقیق‌شده با حلال روی سطح اعمال می‌شود.

۳- اجرای لایه میانی: این لایه در اصل برای ایجاد مقاومت مکانیکی و فراهم نمودن چسبندگی برای لایه‌های بعدی اجرا می‌گردد. در اینجا کفپوش اپوکسی با سیلیس مخلوط می‌شود تا به عنوان چسب کفپوش پلی یورتان عمل کند.

۴- بتونه‌کاری: پس از اجرای لایه میانی، بتونه‌کاری انجام می‌شود تا اشکالات ظاهری مانند ترک‌خوردگی و منافذ کفپوش برطرف گردند.

۵- اجرای لایه نهایی پلی یورتان: پس از اعمال پرایمر و لایه میانی، لایه نهایی یا تاپ کوت کفپوش پلی یورتان اعمال می‌شود که مقاومت سایشی و انعطاف‌پذیری سطح نهایی را بالا می‌برد. Polyurethane Industrial Floor Coating

البته در این روش باید به دو شرط مهم توجه کنید تا نحوه نصب کفپوش پلی یورتان به خوبی انجام شود:

کفپوش پلی یورتان باید نهایتا ۲۴ الی ۷۲ ساعت پس از اجرای اپوکسی، اعمال شود و نباید از این بازه زمانی فراتر رود. لایه میانی نیز حتما باید سیلیس پاشی شود تا چسبندگی مکانیکی فراهم گردد.

سخن پایانی در این مقاله از آموزش اجرای کفپوش پلی یورتان سخن گفتیم و اطلاعات لازم در مورد انواع این نوع کفپوش را در اختیار شما قرار دادیم. امیدواریم اطلاعات ارائه ‌شده در این مقاله برای شما خوانندگان عزیز مفید واقع گردند. به طور کل شما می توانید مطلب نصب کفپوش pvc را از اینجا بخوانید

  • پیام اسمی
  • مرداد 29, 1402
  • 2025 بازدید

۴ دیدگاه برای “نحوه نصب کفپوش پلی یورتان”

  1. عبدالله حبیبی گفت:

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنید

    • پیام اسمی گفت:

      سلام جناب حبیبی آدرس در قسمت پایین سایت در فوتر هست.

  2. مارال کرمانی گفت:

    سبک نوشتاری خوبی دارید، ادامه بدین!

    • پیام اسمی گفت:

      بله حتما چشم خانم کرمانی گرامی نظر لطفتونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!