نگهداری از دیوار سبز مصنوعی

۴ تکنیک عالی و کاربردی برای نگهداری از دیوار سبز مصنوعی

تزئین کردن محل زندگی یا محل کار، دیر زمانی است که در بین مردم سراسر دنیا مرسوم شده است. مزین کردن یک مکان با ادوات تزئینی، نقش مهمی را در افزایش آرامش روانی و کاهش فشارها و استرس‌های ناشی از زندگی مدرن، ایفا می‌کند. امروزه از المان‌ها و وسایل مختلفی برای تزئین و طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود. یکی از مواردی که در تزئین و زیباسازی یک مکان کاربرد فراوان دارد، استفاده از گل و گیاه طبیعی یا مصنوعی است.در ادامه این مقاله، اطلاعاتی در مورد نحوه نظافت و نگهداری از دیوار سبز مصنوعی، طبیعی و تفاوت بین آن‌ها، ارائه می‌شود که امیدواریم راهنمای خوبی برای شما در این زمینه باشد.

فهرست مطالب

    از آنجاییکه نگهداری از گل و گیاه طبیعی، هزینه و وقت بیشتری لازم دارد و دشوارتر انجام می‌شود، تقاضا برای گیاهان مصنوعی روزبه‌روز در حال افزایش است. از جمله این گیاهان مصنوعی، می‌توان به دیوار سبز مصنوعی و چمن مصنوعی اشاره کرد. اخیرا، استفاده از چمن مصنوعی در مناطق کویری، چمن مصنوعی روف گاردن با استقبال زیادی مواجه شده است. اگر مایل به خریداری و یا نورپردازی دیوار سبز مصنوعی هستید، می‌توانید از طریق شماره تلفن‌های موجود در وبسایت، با کارشناسان شرکت گامان تزئین جاوید در ارتباط باشید.

    نگهداری از دیوار سبز مصنوعی راحت‌تر است یا طبیعی؟

    دیوار سبز مصنوعی یا طبیعی، هر دو احتیاج به مراقبت و نگهداری دارند تا همیشه جلوه خود را حفظ کرده و شاداب و سالم باقی بمانند. مسلما، بکارگیری روش‌های مناسب برای تمیز کردن و نگهداری از دیوارهای سبز، می‌تواند سبب افزایش دوام و طول عمر آن‌ها شود. در ادامه، به روش‌های نگهداری از دیوار سبز مصنوعی و طبیعی اشاره خواهد شد تا شما بتوانید با توجه به وقت و امکانات خود، بهترین و مقرون به صرفه‌ترین دیوار سبز را انتخاب کنید. اگر قصد اجرای دیوار سبز مصنوعی در خانه را دارید، کارشناسان ما، شما را در انتخاب بهترین مکانها برای نصب چمن مصنوعی کمک خواهند کرد، با ما در تماس باشید.

    برای نگهداری از دیوار سبز طبیعی باید چه کارهایی انجام داد؟ 

                برای نگهداری از دیوار سبز طبیعی باید نکات زیر را مورد توجه قرار داد:

    • دیوار سبز طبیعی، مانند سایر گیاهان طبیعی به آب، نور خورشید و خاک احتیاج دارد. بنابراین باید آن‌ها را مرتب آبیاری کرد و در محلی قرار داد که نورگیر مناسبی داشته باشد.
    • با بلند شدن شاخ و برگ‌ها در دیوار سبز طبیعی، باید آن‌ها را هرس کرد.
    • در برخی از موارد، برای افزایش شادابی و سلامت گیاه طبیعی، می‌بایست از کودها و مکمل‌های مخصوص استفاده کرد.
    • همچنین در برخی از موارد نیز استفاده از آفت‌کش‌ها الزامی است.
    برای نگهداری از دیوار سبز مصنوعی باید چه کارهایی انجام داد؟

    برای نگهداری از دیوار سبز مصنوعی باید چه کارهایی انجام داد؟

                اغلب افراد فکر می‌کنند که دیوار سبز مصنوعی بر خلاف انواع طبیعی، اصلا احتیاجی به مراقبت ندارد ولی باید گفت که این افراد سخت در اشتباه هستند. البته باید در نظر داشت که دیوار سبز مصنوعی نسبت به انواع طبیعی؛ به مراقبت و نگهداری کمتری احتیاج دارد. هر دیوار سبز مصنوعی، عمر مفیدی دارد که بین 3 تا 15 سال، متغیر است. باید به این نکته توجه کرد که تمیز کردن دیوار سبز مصنوعی سبب افزایش دوام و طول عمر آن می‌شود.

                نکته‌ای که در رابطه با نحوه تمیز کردن دیوار سبز مصنوعی باید در نظر داشت، نوع جنس گیاه مصنوعی است. گیاهان مصنوعی معمولا ابریشمی یا پلاستیکی هستند. برای تمیز کردن گیاهان مصنوعی ابریشمی، نباید از آب استفاده کرد، زیرا بافت آن را خراب می‌کند، درحالیکه گیاهان مصنوعی پلاستیکی را می‌توان با آب تمیز کرد. برای تمیز کردن گیاهان مصنوعی ابریشمی از پارچه یا گردگیر استفاده کنید.

    مواد و وسایل لازم برای تمیز کردن دیوار سبز مصنوعی پلاستیکی:

    • گردگیر دستی
    • پارچه خشک
    • کاسه کوچک یا سطل آب گرم
    • شیشه پاک‌کن / اسپری پاک‌کننده چند منظوره

    دیوار سبز مصنوعی را چگونه تمیز کنیم؟

                اگر اخیرا یک دیوار سبز مصنوعی خریداری کرده و نصب کرده‌اید و می‌خواهید درباره تمیز کردن و نگهداری از دیوار سبز مصنوعی، بیشتر بدانید، این مقاله را مطالعه کنید. در واقع بهتر است قبل از خرید دیوار سبز مصنوعی، نکاتی را که برای تمیز کردن یا نگهداری دیوار سبز مصنوعی خود نیاز دارید، بخوانید. برای تمیز کردن دیوار سبز، می‌بایست مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید. لازم به ذکر است که مراحل زیر برای تمیز کردن دیوار سبز مصنوعی پلاستیکی، مناسب است.

    مرحله اول: در این مرحله باید دیوار سبز مصنوعی خود را گردگیری کنید.

                گیاهان مصنوعی مانند گیاهان طبیعی گرد و خاک را به خود جذب می‌کنند، بویژه زمانی که از این گیاهان در بیرون از خانه استفاده شود. در این مرحله باید با استفاده از یک گردگیر یا پارچه پنبه‌ای، گرد و خاک روی برگ‌ها و ساقه‌ها را بگیرید. مراقب باشید که در حین گردگیری، ساقه‌های گیاه را نشکنید.

    مرحله دوم: در این مرحله باید دیوار سبز مصنوعی را با شیشه پاک‌کن یا اسپری پاک‌کننده چند‌منظوره، تمیز کنید.

                پس از گردگیری، می‌بایست به کمک یک اسپری، محلول شیشه پاک‌کن یا پاک‌کننده چند‌منظوره را بر روی برگ‌ها و ساقه‌ها اسپری کنید. سپس باید دیوار سبز مصنوعی را در مکانی قرار دهید و اجازه دهید تا خشک شود. اگر گیاهان مصنوعی شما از مواد مقاوم به UV ساخته شده است، می‌توانید آن را در زیر آفتاب خشک کنید، در غیر این صورت باید آن را در فضای داخلی خانه، خشک کنید.

    دیوار سبز مصنوعی را چگونه تمیز کنیم؟

    مرحله سوم: در این مرحله باید دیوار سبز مصنوعی را با آب بشویید.

                در این مرحله، می‌بایست محلول‌های شست‌وشو که بر روی گیاه مصنوعی باقی ماندند، به کمک آب بزداییم. اگر دیوار سبز شما ساختار ظریفی دارد، می‌توانید از یک پارچه نم‌دار استفاده کنید و در غیر این صورت میتوانید گیاه مصنوعی خود را مستقیما زیر آب ببرید.

    مرحله چهارم: در این مرحله باید آبی که بر روی شاخه و برگ‌ها باقی مانده است را خشک کنیم.

                در این مرحله از نگهداری از دیوار سبز مصنوعی، با یک پارچه خشک و تمیز، بر روی ساقه‌ها و برگ‌ها بکشید تا آبی که بر روی آن‌ها جمع شده است، از بین رفته و سطح گیاه مصنوعی خشک شود. پس از این مرحله، دیوار سبز مصنوعی شما به قدری تمیز شده است که انگار به تازگی خریداری کردید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    جستجو در سایت

    سبد خرید

    درحال بارگذاری ...