جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
همه چیز در مورد چسب چمن مصنوعی

چسب چمن مصنوعی چیست؟

بهترین چسب چمن مصنوعی

چمن مصنوعی در واقع کفپوشی مشابه به چمن طبیعی است که برای ایجاد پوشش سطوح مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از این محصول بیشتر در جاهایی مرسوم به نظر می‌رسد که امکان رشد چمن طبیعی وجود ندارد و یا هزینه آن زیاد می‌شود. از جمله محیط‌هایی که امکان استفاده از این نوع چمن مصنوعی برای آن وجود دارد، می‌توان به مواردی چون استادیوم‌های ورزشی، زمین تنیس، چمن مصنوعی برای بالکن منزل، حیاط مهدکودک‌ها، حیاط خانه‌های ویلایی و … اشاره کرد. یکی از تجهیزاتی که شما برای نصب این محصول نیاز دارید، چسب چمن مصنوعی یا Artificial grass glue است که در ادامه متن توضیحاتی در رابطه با آن به شما خواهیم داد.

فهرست مطالب

    چسب چمن مصنوعی چیست؟

    شاید با دیدن نام چسب چمن مصنوعی برای شما سوال پیش آید که این چسب چیست و چه کاربردی دارد؟ در راستای پاسخ به این سوال باید گفت انواع چسب چمن مصنوعی در واقع یک ماده آلی به حساب می‌آید که از آن در زمان نصب چمن مصنوعی استفاده می‌شود؛ یعنی شما برای آنکه بتوانید چمن مصنوعی زمین فوتبال را به خوبی بر روی زمین نصب کنید، به چنین چسبی نیاز دارید. همچنین نکته‌ای دیگری وجود دارد که باید از آن مطلع باشید و آن این است که بهترین چسب برای چسباندن چمن مصنوعی در دو دسته متفاوت تقسیم بندی می‌شوند که یکی از آن‌ها را می‌توان چسب‌های تک جزئی و دیگری چسب‌های دو جزئی دانست.

    چسب چمن مصنوعی دو جزئی

    چسب دو جزئی چمن مصنوعی چیست؟

    یکی از انواع نام برده شده، چسب‌های دو جزئی چمن مصنوعی بود. این نوع از چسب با نام دیگری چون چسب پلی اورتان نیز در بازار شناخته می‌شود. این نوع از چسب همانند نامی که دارد، از دو جزء تشکیل شده که یکی از آن‌ها را می‌توان ماده‌ای سبز یا آبی رنگ و دیگری را هاردنر در نظر گرفت. هاردنر چسب مصنوعی در واقع به ماده‌ای گفته می‌شود که وظیفه آن سفت کردن مولکول‌های چسب در نظر گرفته شده است.

    این مطلب را از دست ندهید : چمن مصنوعی از کجا بخرم؟

     دقت داشته باشید که دو جزء این مدل از انواع چسب چمن مصنوعی باید با یکدیگر ترکیب شوند تا امکان استفاده از این چسب مهیا شود. البته توجه داشته باشید که نحوه مخلوط کردن این مواد با یکدیگر نیازمند توجه به برخی از نکات است. برای مثال تصور کنید که شما ۲۰ کیلوگرم از چسب اصلی که ماده اولیه بود را در اختیار دارید.

    حال برای آنکه بتوانید آن را با ماده دوم ترکیب کنید، ۴ کیلوگرم سفت کننده یا به نوعی دیگر هاردنر نیاز دارید. البته دقت داشته باشید که ترکیب این دو ماده باید به آرامی صورت گیرد، چرا که اگر نصاب سرعت عمل مناسب نداشته باشد یا کار به طور عادی طول کشد، ترکیب چسب به سبب وجود هاردنر به سرعت خشک می‌شود و دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

    چسب چمن مصنوعی تک جزئی چیست؟

    از دیگر انواع چسب مخصوص نصب چمن مصنوعی می‌توان به نوع تک جزئی اشاره کرد. این نوع از چسب که یکی از ساده‌ترین انواع این محصول به حساب می‌آید، در زمینه‌های دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد که می‌توان به زمینه نصب موکت و یا چسب اشاره کرد. این چسب که رنگ زرد دارد، در بسته‌بندی‌های گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرد که می‌توان به قوطی‌های نیم کیلویی، یک کیلویی، چهار کیلویی و ده کیلویی اشاره کرد. شما می‌توانید متناسب با نیاز خود به خرید یکی از بسته‌بندی‌ها بپردازید و از آن استفاده کنید.

    اصطلاح ژل تایم در چه زمانی استفاده می‌شود؟

    شاید تا به حال اصطلاح ژل تایم به گوشتان خورده باشد، اما ندانید چیست و کجا کاربرد دارد؟ در رابطه با این موضوع باید گفت این اصطلاح برای چسب‌های دو جزئی مورد استفاده قرار می‌گیرد. حال باید بدانید که این اصطلاح در واقع به مدت زمانی گفته می‌شود که شما باید صبر کنید تا چسب و هاردنر با یکدیگر ترکیب شوند و یک حالت خمیری و مانند آدامس پیدا کنند. دقت داشته باشید که ژل تایم از اهمیت بسیاری برخوردار است، به طوری که اگر در مدت زمان آن دچار مشکل شوید، چسب شما سفت خواهد شد و دیگر امکان استفاده از آن وجود نخواهد داشت.

    بخوانید : بهترین راه برای خط ‌کشی چمن مصنوعی کدام است؟

    fix artificial grass

    کدام یک از انواع چسب چمن مصنوعی بهتر است؟

    تا اینجا به بررسی دو نوع از چسب‌هایی که برای اجرای چمن مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرند، اشاره داشتیم. حال شاید برای شما سوال پیش آید که کدام یک از این انواع بهتر است و باید از آن استفاده کرد؟ در رابطه با این موضوع باید گفت چنین انتخابی بسته به نوع نیاز و کاربرد شما از این محصول است. برای مثال شرایطی را تصور کنید که تصمیم دارید در یک مکان به نصب چمن مصنوعی بپردازید و می‌خواهید این چمن به هیچ طریق جدا نشود و یا امکان دزدیدن آن نیز وجود نداشته باشد. در چنین شرایطی چسب چمن مصنوعی مدل دو جزئی بهترین انتخاب خواهد بود.

    برای انجام امور دیگر مانند چسباندن چمن مصنوعی در قالب تزئینی، چسباندن چمن در تراس یا چسباندن چمن سالن‌ ورزشی با متراژ کوچک چسب نوع تک جزئی مناسب خواهد بود و می‌توانید از آن در چنین شرایطی استفاده کنید.

    ویژگی‌های در نظر گرفته شده برای چسب چمن مصنوعی

    تا به اینجا در رابطه با چسب چمن مصنوعی اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دادیم و شما را با انواع این محصول آشنا کردیم. اکنون تصمیم داریم به بررسی ویژگی‌های این محصول بپردازیم.

    انواع چسب چمن مصنوعی و ویژگی های آن

    اولین ویژگی و نکته مثبتی که در رابطه با این چسب وجود دارد، قدرت بی نظیر آن در چسبندگی است. شما می‌توانید با استفاده از این چسب، چمن مصنوعی را بر روی سطح مورد نظر خود به خوبی محکم کنید، به طوری که برای مدت طولانی چمن بر روی سطح باقی بماند. از دیگر ویژگی‌های این محصول نیز می‌توان به مقاومت بالا چسب در برابر رطوبت و دما و همچنین آسانی کار با آن اشاره کرد.

    نکاتی که باید در رابطه با چسب چمن مصنوعی بدانید

    باید متذکر شد که نصب چمن با استفاده از چسب یک امر مهم به حساب می‌آید که نیاز به دقت بالا دارد. توجه داشته باشید که این کار را با دقت و حوصله بالا انجام دهید تا نتیجه کار همان شود که می‌خواهید. برای مثال شرایطی را تصور کنید که تصمیم به چمن کردن یک زمین ورزشی دارید. بدون شک مساحت چنین محیطی بزرگ است و چمن کردن آن نیازمند دقت و توجه به برخی از مسائل خواهد بود. گاهی اوقات این موضوع اهمیت بسیاری پیدا می‌کند که شما برای تکمیل آن باید تیم و گروهی را انتخاب کنید تا در امر اجرای چمن مصنوعی به شما کمک کنند.

    آیا ساختار چمن مصنوعی برای محیط زیست خطرناک است؟

    همچنین شما باید پیش از استفاده از چسب چمن مصنوعی، دیگر اقدامات را نیز انجام داد. زیرسازی‌های لازم از اولین اقداماتی به حساب می‌آید که باید صورت گیرد تا نصب چمن به درستی انجام شود؛ بنابراین پیش از هر چیزی باید سطحی که تصمیم به چمن کاری آن دارید، به خوبی تمیز کنید تا چمن به درستی و بدون مشکل بر روی سطح قرار گیرد.

    مورد دیگری که باید رعایت شود، این است که اجرای چمن مصنوعی در شرایط آب و هوایی مناسب صورت گیرد. آب و هوای خشک بدون شک برای چنین فعالیتی مناسب خواهد بود؛ چرا که اگر شما به انجام نصب در آب و هوای مربوط بپردازید، فرایند خشک شدن چسب چمن مصنوعی به طول خواهد انجامید، در صورتی که در آب و هوای خشک شرایط این‌چنین نخواهد بود. در میزان مصرفی چسب نیز دقت داشته باشید، زیرا اگر شما میزان زیادی از چسب را برای انجام چنین کاری استفاده کنید، رد و جای چسب بر روی چمن مشخص خواهد شد؛ بنابراین از میزان مناسبی چسب استفاده کنید و پس از آنکه چسب را ریختید با استفاده از یک شانه مخصوص دندانه دار به پخش چسب بپردازید تا مشکلی در این راستا پیش نیاید. همچنین باید متذکر شد که استفاده از چسب آهن و موکت برای چنین کاری مناسبی نخواهد بود و می‌تواند منجر به مشکلاتی نظیر پارگی و تعمیر چمن مصنوعی شود.

    بررسی نحوه اجرای چمن مصنوعی

    تا به اینجا به بررسی اطلاعاتی در رابطه با چسب چمن مصنوعی پرداختیم، اما شما باید با شرایط نصب این محصول نیز آشنا باشید. از همین جهت تصمیم گرفتیم به شما در رابطه با این موضوع نیز اطلاعاتی دهیم تا با شرایط آن آشنا شوید.

    استفاده از چسب چمن مصنوعی در مرحله نصب آن

    زیرسازی: در طول متن به این موضوع اشاره داشتیم که زیرسازی چمن مصنوعی از اولین و مهم‌ترین فعالیت‌هایی به حساب می‌آید که باید در راستای نصب چمن مصنوعی صورت گیرد. این مرحله یک نوع پاکسازی محسوب می‌شود که شما باید در راستای آن سطح مورد نظر را از هر گونه کثیفی و آلودگی پاک کنید تا چمن به درستی و بدون مشکل بر روی سطح قرار گیرد.

    برشکاری: در این مرحله شما باید رول‌های چمن را در اندازه و ابعادی که نیاز دارید، برش دهید تا سطح مورد نظر شما به طور کامل پوشش داده شود. دقت داشته باشید که برش‌ها در این مرحله به درستی صورت گیرد.

    شن چمن مصنوعی چیست و چه مزایایی دارد؟

    اورلب: منظور از اورلب در واقع همان لب به لب کردن تیکه‌های چمن است. شما باید تیکه‌های بریده شده را به صورت لب به لب کنار یکدیگر قرار دهید تا نوبت به چسب زدن برسد. البته در رابطه با این مرحله باید گفت امکان لب به لب شدن در برخی از شرایط مانند اشتباه در زمان برش پیش نخواهد آمد و شما در چنین شرایطی باید با استفاده از کاتر، لبه‌های چمن مصنوعی را صاف کنید تا امکان استفاده از آن وجود داشته باشد.

    چسب زنی: استفاده از چسب چمن مصنوعی اقدام دیگری به حساب می‌آید که باید صورت گیرد تا تکه و بخش‌های بریده موکت کنار یکدیگر قرار گیرند؛ بنابراین در پاسخ به اینکه چمن مصنوعی را با چه چسبی استفاده کنیم که با آن‌ها در این مقاله آشنا شدید را انتخاب و از همان استفاده کنید تا روند کار به درستی صورت گیرد. اکنون شما به طور کامل با این محصول آشنا هستید و می‌دانید که از آن در کجا استفاده کنید. از همین جهت امیدواریم این مقاله برای شما کاربردی بوده باشد و بتوانید از آن بهترین استفاده را ببرید.

    ۶ دیدگاه برای “چسب چمن مصنوعی چیست؟”

    1. علیرضا هاشمی گفت:

      برای چسباندن چمن مصنوعی از چه چسبی استفاده کنیم؟

      • پیام اسمی گفت:

        اینکه چمن مصنوعی را با چه چسبی استفاده کنیم سوال متداولی هست پیشنهادمون چسب صنعتی ۸۸۸۸ هست اما بازم بسته به نوع فضا میتونه متفاوت باشه

    2. فرزاد یزدی گفت:

      برای چسباندن چمن مصنوعی از چه چسبی استفاده کنیم ؟ نام یا برند خاصی دارن؟ ممنون میشم راهنمایی کنید از یزد هستم

      • پیام اسمی گفت:

        سلام متاسفانه برند خاصی رو نمیشه معرفی کرد چون ممکن هست در گذر زمان جنسشون تغییر کنه ولی تماس بگیرید راهنماییتون کنیم

    3. مصطفی رضایی گفت:

      خیلی متشکرم از مطلب خوبتون.
      شما چسب چمن غفاری دارید ؟؟ چطور میتونم ازتون خرید کنم

      • پیام اسمی گفت:

        چسب چمن غفاری رو میتونید از ابزار فروشی ها تهیه کنید. ما چسب نداریم متاسفانه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    جستجو در سایت

    سبد خرید

    درحال بارگذاری ...
    مقایسه محصولات
    لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!