جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جنس موکت سجاده ای

موکت سجاده ای چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

انتخاب کفپوش برای اماکن مذهبی دارای حساسیت زیادی است. در چنین مکان هایی، رفت و آمد بیشتر از حد معمول است و می بایست از کفپوش های با دوام و دارای استحکام کافی استفاده کرد. از طرفی قداست این محل، امکان استفاده از هر نوع متریالی را نمی دهد. موکت سجاده ای ویژه این مراکز طراحی شده و دارای همه شرایط و ویژگی های مورد نیاز است.

 

فهرست مطالب

     

     

    موکت سجاده ای یا سجاده فرش چیست؟

    این محصول نوعی موکت با طراحی انحصاری است که برای استفاده در مکان های خاص، تولید شده است. قیمت موکت نمازخانه، فرش محرابی، موکت نماز و …. همگی اشاره به یک محصول دارد. انواع کفپوش ساختمان مدرن با طرح و رنگ متنوع تولید شده ولی هیچکدام نمی توانند به درستی قداست مکان های مذهبی را به نمایش بگذارند.

    طراحی چنین مکان هایی در مقایسه با سایر مکان های عمومی، ظرافت های بیشتری دارد. بی توجهی به کوچکترین موارد حتی طرح و رنگ کفپوش ها نیز می تواند به نوعی، توهین تلقی شود. به همین منظور شرکت های تولید کننده فرش و موکت، نوعی موکت سجاده ای با همه المان های مورد نظر را روانه بازار کرده اند.

    طراحی این محصول طوری است که هماهنگی کامل با فضای مورد نظر دارد و در آن از المان های خاص مراکز مذهبی نیز استفاده شده است. معمولا طراح های گل یا محراب و ستون برای موکت سجاده ای استفاده می شود که همخوانی کامل با حال و هوای اماکن مذهبی و مطهر دارد.

    طرح دار کردن موکت ساده

    خرید موکت سجاده ای

     

     

    موکت سجاده ای مناسب چه مکان هایی است؟

    سجاده فرش ها را می توان در همه مکان های عمومی که بار مذهبی و دینی دارند، مورد استفاده قرار داد. البته خرید موکت سجاده ای برای منازل هم مورد توجه زیادی است. به خصوص برای کودکان که به تازگی با دنیای دین و مذهب آشنا شده اند این کفپوش های ویژه می تواند انگیزه ای مضاعف ایجاد کند.

    همه ساختمان های عمومی که دارای مکانی برای نماز و عبادت هستند نیاز به این کفپوش دارند. برخی از مکان های نصب موکت سجاده ای عبارتند از:

    • مساجد و حسینیه ها
    • کفپوش حرم های مطهر
    • نمازخانه های بین راهی
    • موکت سجاده ای برای امامزاده ها
    • نمازخانه ادارات، مدارس، بیمارستان ها و ……

     

     

    جنس موکت سجاده ای چیست؟

    این محصول اغلب در مکان های عمومی استفاده می شود بنابراین کیفیت و دوام موکت اهمیت زیادی دارد. اجناس نامرغوب دارای استانداردهای لازم نیستند و خیلی زود دچار فرسودگی می شوند. مهم ترین فاکتور در ماندگاری و استحکام سجاده فرش ها و موکت سجاده ای، جنس نخ و الیاف بافت است.

    سجاده فرش ها از نخ قالی بافت می شوند اما برای تهیه موکت های سجاده و نماز، از انواع نخ استفاده می شود. این محصولات دارای تنوع زیادی هستند بافت موکت سجاده ای با نخ اکریلیک بسیار رایج تر است. این نخ قابلیت های خوبی دارد و مناسب ساخت موکت در ابعاد متفاوت است.

    علاوه بر نخ اکریلیک، استفاده از نخ پلی استر، پلی آمید، الیاف پلی پروپیلن، نخ ویرجین و نخ بی سی اف (BCF) برای بافت موکت نمازخانه متداول است. جنس نخ و کیفیت آن روی دوام و قیمت موکت سجاده ای نیز تاثیر می گذارد.

    بهترین موکت ایرانی کدام است؟

    قیمت موکت سجاده ای

     

     

    انواع موکت سجاده ای کدام است؟

    این محصول در دو نوع متفاوت از نظر اندازه و ابعاد تولید شده است.

    الف- سجاده موکت مسجدی: موکت رولی دارای طراحی ویژه محراب و گلدسته، مناسب مساجد و نمازخانه های عمومی است.

    ب- موکت تشریفاتی: کفپوشی مناسب برای استقبال از افراد عالیرتبه ای که به حسینیه ها یا نمازخانه های مدارس و اماکن مذهبی، وارد می شوند.

     

     

    چرا سجاده موکت ها بهترین انتخاب برای مکان های مذهبی هستند؟

    به طور کلی موکت نمازخانه برای مکان های عمومی طراحی شده. در چنین فضایی میزان رفت و آمد و تردد بسیار زیادتر است. اولین و مهم ترین دلیل استفاده از موکت سجاده ای برای چنین فضایی، دوام و ماندگاری طولانی کفپوش است. موکت های استاندارد دارای طول عمر بالاتری هستند و در اثر پا خوردن و تردد، دچار سایش و فرسودگی نمی شوند.

     

     

    نرم و منعطف

    از طرفی موکت سجاده ای قابلیت انعطاف پذیری زیادی دارد و به سادگی امکان تا خوردن و جمع شدن را دارد. نرم و منعطف بودن این محصول موجب شده تا حس صمیمانه ای در این فضا ایجاد شود که با بار روحانی و ملکوتی اماکن مذهبی سازگاری دارد.

     

     

    رنگ های متنوع

    تنوع رنگ بندی سجاده فرش و موکت نمازخانه به قدری زیاد است که هر نوع سلیقه ای را راضی می کند. این محصول دارای تنوع طرح و رنگ زیادی است و محدودیت رنگی ندارد. علاوه بر آن رنگ های به کار رفته در موکت سجاده ای دارای ثبات و ماندگاری هستند و با گذشت زمان، کمرنگ نمی شوند.

    بیشتر بدانید : پیشنهادهای سه گانه برای انتخاب رنگ موکت

    موکت های سبک سجاده ای

     

     

    نظافت آسان

    برای تمیز کردن کفپوش نمازخانه از جاروبرقی استفاده می شود. تراکم موکت سجاده ای بسیار بالاست و این امر مانع نفوذ آلودگی ها به عمق و بافت موکت می شود. برای زدودن گرد و خاک و …. مشکل خاصی وجود ندارد و می توان با یک جارو برقی ساده نیز کار نظافت را انجام داد.

     

     

    قابل شستشو

    نظافت اماکن مذهبی و حرم های مطهر اهمیت زیادی دارد. کفپوش چنین فضایی باید قابلیت شستشو را داشته باشد. در این مورد انواع موکت سجاده ای انتخاب مناسبی است زیرا در برابر آب و مواد شوینده، آسیب نمی بیند. در صورت نیاز به شستشو می توان با شوینده های معمولی و آب، سطح موکت را تمیز کنید.

     

     

    ضخامت موکت سجاده ای

    انواع موکت نمازخانه دارای ضخامت بالایی هستند. در این صورت سرمای کف به پا منتقل نمی شود. این کفپوش در واقع نوعی عایق حرارتی نیز به حساب می آید.

     

     

    قیمت موکت سجاده ای چقدر است؟

    موکت نمازخانه، فرش و موکت تشریفات، سجاده نماز، موکت محراب و … هر کدام با قیمت متفاوتی عرضه شده اند. امکان خرید آنلاین موکت های سجاده ای نیز وجود دارد. اگر از نمایندگی های شرکت تولید کننده، خرید کنید قیمت ها مقرون به صرفه تر است. بسیاری از اقلام خریداری شده موکت سجاده ای، توسط افراد عادی بوده که جهت ادای نذورات به مساجد و اماکن مذهبی، هدیه داده شده است.

    به طور کلی در مقایسه با سایر موکت ها، قیمت موکت سجاده ای دارای رنج مناسب تری است. معمولا مسئولین مدارس یا ادارات به طور مستقیم اقدام به خرید موکت برای نمازخانه می کنند. این موضوع می تواند روی قیمت کفپوش تاثیر بگذارد.

    • افسانه رجب پور
    • آبان 8, 1402
    • 3384 بازدید

    ۲ دیدگاه برای “موکت سجاده ای چیست و چه ویژگی هایی دارد؟”

    1. مدرسه آذر گفت:

      پوشش کف سازی نمازخانه مدرسه جنسش چی باشه بهتره؟

      • پیام اسمی گفت:

        موکت نرم از همشون بهتره برای نمازخانه مدرسه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    جستجو در سایت

    سبد خرید

    درحال بارگذاری ...
    مقایسه محصولات
    لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!