جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
نگهداری از چمن مصنوعی حیاط

نگهداری از چمن مصنوعی حیاط

نگهداری از چمن مصنوعی حیاط خیلی ساده تر از چمن طبیعی است. دردسرهای آبیاری، چمن زنی، از بین بردن علف های هرز و … اصلا وجود ندارد. سالیان سال می توانید از زیبایی و سرسبزی چمن مصنوعی حیاط لذت ببرید بدون اینکه نیاز به تعویض چمن ها و یا صرف هزینه زیادی باشد. برای اینکه طول عمر چمن مصنوعی حیاط بیشتر شود کافی است برخی نکات جزئی را در نظر بگیرید.

فهرست مطالب

    رسیدگی به چمن مصنوعی حیاط چندان وقت تان را نمی گیرد. بزرگ ترین مشکل مربوط به آلودگی و کثیف شدن چمن مصنوعی است. با توجه به اینکه این محصولات در محوطه باز، نصب می شوند طبیعی است که همیشه گرد و خاک روی سطح چمن را اشغال می کند. از طرفی مشکل آلودگی ناشی از شیطنت های حیوان خانگی تان هم وجود دارد.

    پیشنهاد مطالعه: مزایای چمن مصنوعی در محوطه سازی

    بهترین چمن مصنوعی برای حیاط

     

    نگهداری از چمن مصنوعی حیاط در برابر آلودگی ها

    چمن مصنوعی را می تواند به صورت ترکیبی و همراه با گل و گیاه طبیعی نیز، به کار بگیرید. پوشش حیاط با چمن مصنوعی هیچ مشکلی برای درخت ها به وجود نمی آید. امکان اینکه یک باغچه کوچک هم در کنار دیوار داشته باشید وجود دارد. نگهداری از چند گلدان گل همیشه لذت بخش است. اگر امکان کاشت و نگهداری از چمن طبیعی را ندارید همیشه می توانید از چمن مصنوعی استفاده کنید.

    این محصول برای مکان سایه و یا خشک و کم آب، عالی است. برای افزایش ماندگاری چمن مصنوعی کافی است همیشه آن را تمیز نگهدارید. گرد و غبار می تواند موجب بسته شدن روزن های عبور آب شود. اگر چمن مصنوعی را برگردانید و به پشت آن نگاه کنید این سوراخ ها را می بینید. هر از گاهی روی چمن ها را آب بگیرید و سطح چمن مصنوعی را با شلنگ آب شستشو دهید تا همه آلودگی ها از بین برود.

    پیشنهاد مطالعه: چرا چمن مصنوعی برای راه پله بهترین انتخاب است؟

    lawn care

     

    نگهداری از چمن مصنوعی حیاط و از بین بردن لکه ها

    با توجه به نوع لکه می توانید نسبت به تمیز کردن آن اقدام کنید. برای مثال تمیز کردن لکه رنگ، آدامس و یا فضولات حیوانات خانگی با هم تفاوت دارد. در همه این موارد بهتر است سریع دست به کار شوید. هر چقدر لکه قدیمی تر باشد، پاک کردن آن دشوارت خواهد شد.

    اگراز سگ یا گربه نگهداری می کنید در نگهداری از چمن مصنوعی حیاط دقت بیشتری داشته باشید. این دوستان بازیگوش می توانند هر جایی را آلوده کنند. اگر متوجه فضولات روی سطح چمن مصنوعی شدید، صبر کنید تا فضولات کمی خشک شود. به این ترتیب برداشتن و تمیز کردن آن ساده تر می شود.

    برای از بین بردن بوی بد و لکه باقیمانده نیز می توانید از محلول سرکه سفید و آب به نسبت مساوی استفاده کنید. محلول های سفید کننده و لکه بر خانگی برای از بین بردن لکه روی چمن مصنوعی مناسب نیستند. نگهداری از چمن مصنوعی حیاط ارتباط مستقیم به حدف آلودگی های فیزیکی دارد. برگ پوسیده یا فضولات حیوانات می تواند منبع قارچ و کپک و عوامل بیماری زا باشد.

    پیشنهاد مطالعه : آیا چمن مصنوعی مناسب حیوانات خانگی است؟

    Remove Stains From Artificial Grass

     

    نگهداری از چمن مصنوعی حیاط در مقابل گرمای تابستان

    گرمای شدید هوا در تابستان موجب خشک شدن چمن طبیعی می شود. به خصوص در نواحی کم آب این مشکل بیشتر به چشم می خورد. اجرای چمن مصنوعی در حیاط منازل و مجتمع های ساختمانی هم راهی برای جلوگیری از هدر رفتن آب است و هم می تواند چشم اندازی همیشه سبز را ایجاد کند.

    یک بار هزینه کنید و در همه ایام سال چه هوا سرد باشد و چه گرم، از تماشای چمن های سبز و شاداب حیاط خانه لذت ببرید. نگهداری از چمن مصنوعی حیاط شامل حذف آلودگی های فیزیکی و شستشوی سطح چمن است. این مورد را همیشه رعایت کنید. چمن مصنوعی یک فضای عالی برای پیک نیک در روزهای گرم تابستان است. اگر حیاط خانه با چمن مصنوعی پوشیده شده کافی است با شلنگ آب، چمن را خیس کنید تا خنک شود. بعد از ۱۰ دقیقه می توانید بساط پیک نیک را روی چمن ها برپا کنید.

    تنها مورد مهم در نگهداری از چمن مصنوعی حیاط، این است که مراقبت منقل و زغال داغ باشید. منقل کباب را در فاصله نزدیک و یا روی چمن ها قرار ندهید. جرقه های آتش می تواند الیاف چمن را بسوزاند. چمن مصنوعی در مقابل حرارت مقاوم است و شعله را گسترش نمی دهد اما در محل آتش و داغی زغال، سوختگی ایجاد می شود که چندان خوشایند نیست.

     

    نگهداری از چمن مصنوعی حیاط در برابر سرمای زمستان

    هوا که سرد می شود نگهداری از چمن طبیعی، کار سختی است. اما اگر در حیاط چمن مصنوعی، نصب شده باشد کار ساده تری در پیش دارید. حداقل اینکه خطر خشک شدن و زردی چمن وجود ندارد و می توانید در زمستان سرد هم از زیبایی محوطه لذت ببرید. در واقع الیاف چمن مصنوعی نسبت به سرمای زمستان و تغییرات دمای پایین، حساس نیست و دچار آسیب نمی شود. حتی بارش برف هم نمی تواند به تیغه های چمن مصنوعی هیچ صدمه ای بزند.

    البته در نظر داشته باشید که موقع یخبندان زمین، روی چمن های مصنوعی حیاط راه نروید. در این زمان تیغه ها یخ زده اند و خشک و شکننده هستند. راه رفتن روی چمن و فشار ناشی از کفش می تواند موجب شکستن، تیغه ها و قطع شدن الیاف یخ زده چمن مصنوعی بشود.

    اجازه دهید چمن مصنوعی حیاط به صورت طبیعی و در اثر تابش آفتاب، یخ هایش باز شود. حتی نیازی نیست از وسایل گرمایشی یرای آب کردن برف و یخ روی چمن مصنوعی استفاده کنید. البته در مورد چمن مصنوعی زمین فوتبال اوضاع فرق دارد. برای استفاده از چمن مصنوعی ورزشی در ایام سر سال، از وسایل مخصوص استفاده می شود. این دستگاه ها قادر به آب کردن برف هستند و کاربری زمین بازی را افزایش می دهند.

    پیشنهاد مطالعه: نگهداری از چمن مصنوعی زمین فوتبال

    are for artificial grass

     

    نکات مهم در نگهداری از چمن مصنوعی حیاط

    برای برداشتن آشغال یا جمع کردن برگ های خشک شده روی چمن مصنوعی از جارو کمک بگیرید.

    اشیا تیز و برنده را روی سطح چمن مصنوعی نکشید. چنگک فلزی برای جمع کردن اشغال ها مناسب نیست.

    شستشوی چمن مصنوعی با آب و شوینده های معمولی ایرادی ندارد اما از به کار بردن مواد شیمیایی خودداری کنید

    برای نگهداری از چمن مصنوعی حیاط همیشه سطح آن را تمیز نگهدارید و همه لکه های روی چمن را پاک کنید

    هرگز آدامس های جویده شده را از روی چمن مصنوعی، با فشار جدا نکنید. با این کار احتمال کنده شدن، تیغه های چمن وجود دارد.

    پیشنهاد مطالعه: نحوه رسیدگی و نگهداری از چمن مصنوعی

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    جستجو در سایت

    سبد خرید

    درحال بارگذاری ...
    مقایسه محصولات
    لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!