چمن مصنوعی برای معلولین ویلچری

مزایای استفاده از چمن مصنوعی برای معلولین ویلچری

همه از وقت گذراندن در هوای تازه باغ یا حیاط لذت می‌برند. هیچ عاملی نباید مانع لذت بردن شما از لحظات زندگیتان شود، حتی اگر آن عامل، معلولیت یا کهولت سن باشد. در طی این مقاله به بررسی مزایای چمن مصنوعی برای معلولین می‌پردازیم. اگر شما هم این عقیده را دارید که چمن طبیعی برای کاربران ویلچری ایمن نیست، این مطلب را مطالعه کنید تا متوجه شوید که چمن مصنوعی یا چمن طبیعی؟ کدام برای معلولین ویلچری مناسب‌تر است.

طبق آمار، معلولین در ایران با جمعیت 8/1 میلیون نفری، 4 درصد از جمعیت کل کشور را تشکیل می‌دهند. همچنین طبق آماری که سازمان بهزیستی اعلام کرده است، حدود 450 هزار نفر از این 8/1 میلیون نفر، دچار درجات مختلفی از معلولیت جسمی و حرکتی هستند و به نحوی از ویلچر برای حرکت استفاده می‌کنند. اغلب این معلولین ویلچری، افرادی با سن 65 سال به بالا هستند، بنابراین لازم است فضاهای سبز و باغ‌هایی مناسب برای آسایش کاربران ویلچری در سطح شهرها داشته باشیم تا فعالیت‌های خارج از منزل را برای این عزیزان تسهیل کند. در ادامه، دلایلی را که نشان می‌دهد استفاده از چمن طبیعی می‌تواند مشکلاتی را برای کاربران ویلچری ایجاد ‌کند، بررسی می‌کنیم:

  1. حرکت دادن ویلچر دستی بر روی چمن طبیعی به تلاش و انرژی زیادی احتیاج دارد.
  2. زمانی که چمن طبیعی، خیس و گل‌آلود است، ممکن است سبب لیز خوردن ویلچر شود.
  3. نگهداری و مراقبت از چمن طبیعی زمانبر است.
  4. سطح بسیار نرم چمن طبیعی، سبب گیر کردن چرخ‌های ویلچر در زمین می‌شود.
دلایل برتری چمن مصنوعی برای کاربران ویلچری

دلایل برتری چمن مصنوعی برای کاربران ویلچری

            چمن طبیعی، نمی‌تواند گزینه مناسبی برای کاربران ویلچری باشد، بنابراین، مزیت چمن مصنوعی به جای چمن طبیعی باعث شده، این محصولات با استقبال خوب خریداران مواجه شوند. حال بیایید با برخی از ویژگی‌های چمن مصنوعی آشنا ‌شویم تا دریابیم که چرا باید از چمن مصنوعی استفاده کنیم:

  1. نیازی به نگهداری، آبیاری و حتی چمن‌زنی ندارد.
  2. برای انواع شرایط آب و هوایی و تمامی فصول، مناسب است.
  3. سطح صاف و یکنواختی را برای جابجایی آسان، فراهم می‌کند.
  4. فشارهای زیاد را تحمل ‌کرده و در برابر حرکت ویلچر، مقاوم است.
  5. گزینه‌ای مقرون به صرفه است و هزینه‌های کلی شما را کاهش می‌دهد.
  6. سطح چمن مصنوعی مانع از زمین خوردن یا گیر کردن ویلچر می‌شود.

اگر مشتاق به بازسازی و تزئین حیاط و یا باغ خود هستید، هیچ انتخابی بهتر از چمن مصنوعی، وجود ندارد. کارشناسان حرفه‌ای شرکت گامان تزئین جاوید، در انتخاب بهترین گزینه به شما کمک می‌کنند. همچنین شما می توانید از مجموعه ما چمن مصنوعی پشت بام و تراس و بالکن را خریداری کنید.

ایده‌های کاربر پسند اجرای چمن مصنوعی برای معلولین ویلچری

در کنار استفاده از چمن مصنوعی برای معلولین، می‌توانید چند ویژگی دیگر را به محیطتان اضافه کنید تا تحرک بهتر و آسان‌تر این عزیزان را فراهم کنید. در اینجا به تغییراتی در طراحی اشاره می‌کنیم که می‌توانند به مزایای چمن مصنوعی برای معلولین، بیافزاید.

  • مسیرها: شما می‌توانید مسیرهایی تقریبا عریض (با عرض حداقل یک متر) با فضای کافی برای چرخش ویلچر را به محیطتان اضافه کنید.
  • رمپ: همچنین می‌توانید پله‌هایی را که به باغ منتهی می‌شوند را با رمپ جایگزین کنید. برای دسترسی بیشتر به فضاهای بیرونی برای کاربران ویلچری، رمپ‌هایی دارای نرده‌های محافظ، بهترین گزینه هستند.
  • محل نشستن: از آنجاییکه چمن مصنوعی، سطح صاف و یکنواختی ایجاد می‌کند، شما می‌توانید در باغچه خود محلی برای نشستن افراد ایجاد کنید.

چرا باید به سراغ گامان تزئین جاوید برویم؟

اگر چمن مصنوعی به درستی نصب شود، فضای شما را به طرز شگفت‌انگیزی متحول می‌سازد. اگر می‌خواهید چمن مصنوعی را با قیمت مناسب بخرید و آن را به درستی نصب کنید، با کارشناسان مجرب شرکت گامان تزئین جاوید، تماس بگیرید. تیم ما علاوه بر مشاوره خرید، نصب چمن مصنوعی را با بالاترین کیفیت و دقت انجام میدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...