کفپوش بالکن و تراس چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

کفپوش بالکن و تراس چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

تایل
تایل
تایل
تایل
تایل
تایل
تایل

کفپوش بالکن یکی از انواع کفپوش های ساختمانی است که می تواند با هدف ایجاد زیبایی و طراحی خاص در بالکن مورد استفاده قرار گیرد. در حال حاضر استفاده از کفپوش تراس می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد و این موضوع باعث شده تا بسیاری از افرادی که دارای تراس های جدید و قدیمی هستند، به فکر خرید کفپوش برای تراس و بالکن باشند. قبل از اینکه اقدام به خرید کفپوش بالکن کنید، اولین چیزی که باید به آن توجه داشته باشید ویژگی های مناسب این کفپوش ها و قیمت کفپوش بالکن و تراس است. در این مقاله قصد داریم شما را با این نوع کفپوش و جزئیات آن آشنا کنیم.

کفپوش بالکن چیست؟

این روزها تعداد محدودی از خانه ها به ویژه در کلان شهرها، به صورت ویلایی طراحی شده اند. اکثر خانه های مسکونی به صورت آپارتمانی هستند و ظاهر آن ها نیز شیک و منحصر به فرد می باشد. شاید زندگی کردن در خانه های آپارتمانی در نگاه اول محدودیت زیادی ایجاد نکند، اما همین که از زندگی قدیمی و طبیعت دور شوید به سلامت خودتان آسیب بسیار زیادی وارد می کنید.

البته اکثر خانه های آپارتمانی دارای بالکن و تراس های بزرگی هستند که می توان آن ها را طراحی کرد. یکی از انواع ابزارهای طراحی بالکن، کفپوش است که با تنوع زیادی در بازار کشور ایران به فروش می رود. کفپوش بالکن یکی از انواع کفپوش های ساختمانی است. همانطور که از نام این نوع کفپوش مشخص است، برای بالکن و یا تراس مورد استفاده قرار می گیرد و عملکرد آن نیز باید متناسب با همین مکان ها باشد.

کفپوش بالکن با هدف پوشاندن کف بالکن و زیباسازی آن مورد استفاده قرار می گیرد. با نصف کفپوش تراس می توانید زیبایی تراس های خودتان را چندین برابر کنید. اما از همه مهم تر این است که این کفپوش ها، بالکن های شما را به یک مکان مسکونی تبدیل می کنند.

کفپوش تراس باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

تراس ها ممکن است به صورت سرپوشیده و یا سرباز طراحی شده باشند و در خانه های مسکونی و ساختمان های مختلف دیگر مورد استفاده قرار گیرند. حتی اگر تراس سرپوشیده باشد و از شیشه ها برای کاهش دید در آن ها استفاده شده باشد، باز هم در معرض رطوبت، باد، باران و حتی نور خورشید قرار دارد. به همین خاطر، کفپوش بالکن باید دارای خصوصیات خاصی باشد تا بتوانیم آن را در بالکن خانه های مسکونی و تراس استفاده کنیم.

هر یک از انواع مدل کفپوش بالکن باید مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته باشند. حتی اگر باران به طور مستقیم روی کفپوش ها ریخته نشود، باز هم لازم است که این کفپوش ها به رطوبت مقاوم باشند و خیلی زود دچار خرابی نگردند. همچنین، مقاومت کفپوش بالکن باید به نور خورشید زیاد باشد تا در زمان کوتاهی شاهد پوسیدگی و یا تغییر رنگ این کفپوش ها نباشیم.

کفپوش تراس را می توان در گروه کفپوش های مقاوم به ضربه نیز قرار داد. چرا که معمولا تراس دارای وسایل مختلفی است که هر کدام باید جابجا شوند. به همین خاطر، بهتر است که این کفپوش ها مقاومت بالایی در برابر ضربه، خط و خش و … داشته باشند.

کفپوش بالکن چیست؟

کفپوش بالکن چیست؟

انواع کفپوش بالکن

حال که متوجه شدیم کفپوش بالکن چیست، باید بدانیم که چه نوع کفپوش هایی می توانند به عنوان کفپوش تراس مورد استفاده قرار گیرند. در حال حاضر تنوع بالایی از مدل کفپوش تراس وجود دارد که افراد می توانند بر حسب سلیقه و بودجه خودشان، هر کدام از آن ها را انتخاب کنند. مثلا کفپوش های سنگی، سرامیکی و چوبی در گروه این کفپوش ها قرار می گیرند.

هر کدام از انواع کفپوش بالکن باید بتوانند مقاومت بالایی در برابر شرایطی که ذکر کردیم، داشته باشند. از طرفی تعاملی که این کفپوش ها با طبیعت ایجاد می کنند، بسیار حائز اهمیت است. به همین خاطر توصیه ما این است که از کفپوش های چوبی و یا چمن های مصنوعی برای بالکن استفاده کنید.

چمن مصنوعی برای بالکن

یکی از بهترین کفپوش هایی که می توان برای بالکن مورد استفاده قرار داد، چمن مصنوعی است. چمن مصنوعی در گروه انواع مدل کفپوش تراس قرار می گیرد که از نظر کیفیت بسیار بالاست و ظاهر آن نیز شیک و منحصر به فرد است. این چمن ها مقاومت بالایی در برابر ضربه، فشردگی و قرار دادن وسایل مختلف روی خودشان دارند. از طرفی تمامی چمن های مصنوعی ضد آب هستند و می توانند به راحتی شسته شوند.

چمن مصنوعی موکتی، بهترین کفپوش برای بالکن هایی است که سایز و ابعاد دقیقی ندارند. این چمن ها پس از برش زدن در سایز دلخواه، به راحتی روی بالکن نصب می شوند و زیبایی فوق العاده ای در بالکن به وجود می آورند. به خصوص اگر به همراه آن از گل ها و گلدان های زیبا نیز استفاده کنید.

تایل ترموود

تایل
تایل

تایل ترموود یکی از انواع کفپوش بالکن است که می توانید آن را با زیبایی فوق العاده اش در بالکن و تراس مورد استفاده قرار دهید. این نوع کفپوش از چوب ترموود ساخته شده است و مانند کاشی دارای ابعاد مشخصی می باشد. نصب تایل ترموود بسیار ساده بوده و حتی می توان آن را روی دیگر کفپوش های ساختمانی اجرا کرد.

تایل ترموود با چوب های طبیعی ساخته می شود. البته چون فرایندهای خاصی روی این نوع چوب ها انجام می شود، مقاومت آن ها بسیار بالا می رود. به طوری که می توان آن ها را بهترین کفپوش های مقاوم در برابر آب، رطوبت و حتی آفتاب شناخت.

تایل چمن مصنوعی

تایل چمن مصنوعی یکی دیگر از انواع کفپوش بالکن است. این کفپوش ها با ابعاد خاصی طراحی می شوند و به راحتی در بالکن نصب خواهند شد. تایل چمن مصنوعی می تواند در کنار تایل ترموود قرار بگیرد و زیبایی فوق العاده ای به تراس بدهد. ترکیب چمن مصنوعی با چوب ترموود، زیبایی بالکن را چندین برابر می کند. تایل چمن مصنوعی در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می شود. حتی الیاف این چمن های مصنوعی با هم متفاوت هستند و می توان آن ها را بر اساس نیاز انتخاب کرد.

انواع کفپوش بالکن

انواع کفپوش بالکن

خرید کفپوش برای تراس و بالکن

اگر قصد خرید کفپوش تراس و بالکن را دارید، ابتدا باید با انواع کفپوش هایی که ذکر کردیم آشنایی کامل پیدا کنید. هر یک از انواع کفپوش بالکن توضیح داده شده می توانند برای خانه شما گزینه خوبی باشند. چون هم قابلیت شستشو دارند و هم مقاومت آن ها بسیار بالاست.

با خرید کفپوش بالکن می توانید آن ها را در بالکن خودتان نصب کنید و از زیبایی آن ها لذت ببرید. شما می توانید از طراحی بالکن برای زیباسازی آن کمک بگیرید. به طوری که از لوازم مختلف مانند میز و صندلی، دیوارپوش، گلدان و … استفاده کنید.

خرید کفپوش برای تراس و بالکن

خرید کفپوش برای تراس و بالکن

قیمت کفپوش مناسب تراس و بالکن

قیمت کفپوش تراس و بالکن بر اساس نوع و مدل آن ها تعیین می شود. معمولا هر چقدر کیفیت کفپوش های بالکن افزایش پیدا کند، قیمت کفپوش بالکن نیز زیاد خواهد شد. به همین خاطر است که کفپوش های مقاوم و باکیفیت، قیمت بالاتری نسبت به کفپوش های معمولی دارند.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت کفپوش بالکن و تراس به فروشگاه های مختلف فروش این کفپوش ها مراجعه کنید. در حال حاضر، امکان خرید این کفپوش ها با قیمت مناسب از طریق فروشگاه های مختلف فراهم شده است. فقط کافیست که بودجه خودتان را تعیین کنید و بر اساس آن، بهترین کفپوش مناسب بالکن و تراس را بخرید.

نتیجه گیری

کفپوش بالکن در گروه کفپوش های ساختمانی قرار می گیرد که می تواند برای بالکن ساختمان های مسکونی استفاده شود. این کفپوش از نظر عملکرد باید مقاومت بالایی در برابر شرایط جوی مختلف داشته باشد. اما از نظر ظاهری بهتر است که کفپوش تراس تناسب خاصی با طبیعت داشته باشد. به همین خاطر است که از کفپوش چوبی و یا چمن مصنوعی برای تراس ها استفاده می کنیم. در نهایت شما می توانید برای خرید و استعلام قیمت کفپوش تراس و بالکن، به فروشگاه های معتبر سراسر کشور مراجعه کنید.

  • محدثه شریفی
  • 13 مهر 1402
  • 1689 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...