جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
زیرسازی پارکت لمینت

زیرسازی پارکت لمینت چگونه انجام می‌شود؟

چند سالی است که پارکت لمینت محبوبیت بسیار زیادی بین مردم پیدا کرده است و بسیاری از افراد علاقه مند به خرید این نوع از کفپوش‌ها برای منزل شده‌اند. اگرچه پارکت لمینت مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط مختلف دارد؛ اما باز هم انتخاب بهترین کفپوش پارکت لمینت نمی‌تواند این تضمین را به شما بدهد که می‌توانید تا چندین سال از این کفپوش‌ها استفاده کنید. زیرسازی پارکت لمینت اقدامی است که تاثیر زیادی روی طول عمر پارکت لمینت‌ها دارد. به همین خاطر، قبل از اینکه بخواهید اقدام به نصب کفپوش‌های لمینت کنید، باید در مورد زیرسازی پارکت لمینت‌ها و روش این کار اطلاعات کسب کنید.

چرا زیرسازی پارکت لمینت مهم است؟

برخی از افراد تصور می‌کنند که به دلیل صاف بودن سطح پارکت لمینت، می‌توانند به راحتی آن را روی هر سطحی اجرا کنند؛ اما واقعیت این است که پارکت لمینت‌ها فقط باید روی سطح صاف اجرا شوند. هر گونه ناهماهنگی روی سطح، می‌تواند باعث تاب خوردن پارکت‌ها شود و بخشی از پارکت‌ها را تحت فشار بسیار زیادی قرار دهد.

از طرفی پارکت لمینت‌ها بدون هیچ چسب و یا سیستم چسبنده خاصی روی زمین نصب می‌شوند. تنها چیزی که باعث محکم شدن این پارکت‌ها روی زمین می‌شود، سیستم نر و ماده‌ای است که در هم قفل می‌شوند و پارکت لمینت‌ها را در جای هم نگه می‌دهند. بدیهی است که اگر زیرسازی پارکت لمینت به درستی انجام نشود، این نر و ماده‌ها در هم قفل نمی‌شوند و نمی‌توانند به خوبی پارکت‌ها را در جای خود ثابت کنند.

پس زیرسازی پارکت لمینت از دو جهت مهم یعنی جلوگیری از خرابی پارکت‌ها و نصب محکم تر، حائز اهمیت می‌باشد. لذا توصیه می‌کنیم که برای ایجاد یک سطح صاف زیر پارکت لمینت‌ها زمان بگذارید و در نهایت بهترین روش زیرسازی را انتخاب کنید.

آیا زیرسازی کردن پارکت لمینت کاری تخصصی است؟

حال که با اهمیت زیرسازی پارکت لمینت آشنایی پیدا کردید، حتما این سوال برای شما مطرح می‌شود که آیا زیرسازی کردن پارکت کاری تخصصی است یا می‌توان آن را بدون دانش خاصی انجام داد؟ به طور کلی، برای زیرسازی کردن پارکت لمینت باید دقت کافی وجود داشته باشد تا هیچ پستی و بلندی در روی سطح زمین ایجاد نشود.

اگر کمی در حوزه بنایی تخصص و تجربه داشته باشید، می‌توانید مراحل زیرسازی پارکت لمینت را انجام دهید. اما اگر احساس می‌کنید که نمی‌توانید از پس این کار بر بیایید، کافیست که از افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرید و مراحل مربوط به زیرسازی پارکت‌ها را به این افراد بسپارید.

بیشتر بخوانید: موریانه زدن پارکت لمینت

چرا زیرسازی پارکت لمینت مهم است؟

چرا زیرسازی پارکت لمینت مهم است؟

با چه روش‌هایی می‌توان زیرسازی پارکت لمینت را انجام داد؟

به طور کلی، هر روشی که باعث صاف شدن سطح زیر پارکت لمینت شود، می‌تواند به عنوان روش مناسب برای زیرسازی پارکت لمینت شناخته شود؛ اما در اکثر موارد از دو روش برای این کار استفاده می‌کنند. بدیهی است که شرایط زمین نیز تاثیر زیادی روی انتخاب این روش‌ها دارد. پس اگر تخصص کافی در این زمینه ندارید، بهتر است که با افراد باتجربه مشورت کنید و بهترین روش زیرسازی پارکت لمینت‌ها را انتخاب کنید.

·      استفاده از سیمان

ساده ترین روش برای زیرسازی پارکت لمینت، استفاده از سیمان است. لازم است که زیر سطح پارکت لمینت به طور کامل با سیمان پر شود. البته پر شدن این زمین، نمی‌تواند زمینه خوبی برای نصب و اجرای پارکت لمینت‌ها را اجرا کند. به همین خاطر، توصیه می‌شود که حتما سطح سیمان با کمک یک صاف کننده سطح صاف شود تا بتوان به راحتی پارکت لمینت‌ها را روی این سطوح اجرا کرد. استفاده از سیمان برای زیرسازی پارکت‌ها، راه حال بسیار خوبی است؛ چرا که هم هزینه کمتری نیاز دارد و هم می‌تواند در سریع ترین زمان ممکن اجرا شود.

·      استفاده از کاشی و سرامیک

زیرسازی پارکت لمینت با کمک کاشی و سرامیک نیز قابل انجام است. البته این روش، جزء روش‌های هزینه بر برای زیرسازی پارکت هاست. چون شما علاوه بر اینکه باید هزینه خرید پارکت‌ها را بپردازید، می‌بایست اقدام به خرید کاشی و سرامیک نیز کنید. از طرفی برای نصب کاشی و سرامیک‌ها نیز باید دقت کافی صورت گیرد تا زیرسازی خوبی برای آن‌ها نیز ایجاد شده باشد. هر گونه ناهماهنگی توسط کاشی و سرامیک‌ها، می‌تواند باعث ایجاد مشکل در هنگام نصب پارکت لمینت‌ها شود.

بیشتر بخوانید:‌ نگهداری از لمینت در زمستان

زیرسازی و نصب پارکت لمینت

زیرسازی و نصب پارکت لمینت

پس از زیرسازی پارکت لمینت باید چه کاری انجام داد؟

بعد از اینکه مراحل زیرسازی پارکت لمینت انجام شد، نوبت به نصب پارکت لمینت می‌رسد. برای نصب پارکت‌ها، می‌توان از فوم‌های مناسب پارکت استفاده کرد. این فوم‌ها در واقع به دلایل مختلفی زیر پارکت‌ها قرار می‌گیرند. اولین و مهمترین دلیل این است که بعد از نصب آن‌ها، می‌توان تا حد زیادی زمین را عایق کرد تا صدا از یک طبقه به طبقه دیگر منتقل شود. دلیل دیگر نصب فوم پارکت‌ها نیز صاف کردن بیشتر سطح برای نصب پارکت لمینت‌ها می‌باشد.

بعد از اینکه فوم روی سطح زیرسازی شده پهن شد، می‌توان پارکت لمینت‌ها را روی سطح قرار داد و نصب کرد. از مزایای پارکت لمینت‌ها می‌توان به امکان نصب ساده آن‌ها اشاره کرد. به طوری که هیچ دغدغه ای برای شما جهت استفاده از چسب و … وجود نخواهد آمد. فقط کافیست که پارکت‌ها در کنار هم قرار دهید و با چفت کردن نر و ماده‌ها با هم، مراحل نصب این پارکت‌ها را انجام دهید. اگر حوصله و تخصص کافی برای نصب پارکت لمینت‌ها را ندارید، می‌توانید از افرادی که در این حوزه تجربه دارند، کمک بگیرید.

سخن پایانی

زیرسازی پارکت لمینت یکی از اقدامات ضروری است که باید توسط فرد نصاب یا خود فرد خریدار پارکت لمینت‌ها انجام شود. به طور کلی، چون پارکت لمینت‌ها باید روی سطح صاف اجرا شوند تا در هم چفت شوند، نیاز به زیرسازی و صاف کردن سطح روی این پارکت هاست. به همین خاطر، توصیه می‌کنیم که حتما زیرسازی پارکت‌ها را به صورت تخصصی و اصولی انجام دهید تا بعدا شاهد مشکلات خاصی نباشید.

در این مقاله در مورد زیرسازی پارکت لمینت و روش‌های رایج آن صحبت کردیم. شما می‌توانید با کمی تجربه، از این دو روش جهت زیرسازی پارکت‌ها، استفاده کنید؛ اما اگر احساس می‌کنید نمی‌توانید این کار را با دقت انجام دهید، حتما از افراد باتجربه کمک بگیرید. چون هر چقدر زیرسازی دقیق تر و بهتر باشد، طول عمر پارکت لمینت‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

  • محدثه شریفی
  • شهریور 16, 1402
  • 1224 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!