جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
مواد تشکیل دهنده چمن مصنوعی چیست؟

مواد تشکیل دهنده چمن مصنوعی چیست

ساخت چمن مصنوعی را می‌توان به اوایل دهه ۶۰ میلادی نسبت داد که توسط یک شرکت خاص در خارج از کشور تولید شد. ساخت چمن مصنوعی باعث شد تا کاربردهای بسیاری برای این چمن‌ها در کشورهای مختلف به وجود بیاید. اما موضوعی که همیشه ذهن مخاطبین را به خود درگیر می‌کند این است که مواد تشکیل دهنده چمن مصنوعی چه چیزهایی هستند و چگونه می‌توان بهترین چمن مصنوعی با بهترین متریال را انتخاب کرد.

شاید در گذشته چمن‌های مصنوعی با متریال‌های مقاومی‌ساخته نمی‌شدند و یا زیبایی ظاهری فوق‌العاده‎ای نداشتند. اما امروزه به لطف وجود تکنولوژی‌های جدید، امکان تولید چمن مصنوعی مشابه با چمن طبیعی وجود دارد. در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد مواد تشکیل دهنده چمن مصنوعی و نحوه تولید این چمن‌ها را به شما توضیح دهیم.

مواد تشکیل دهنده چمن مصنوعی

اگر به ساختار چمن مصنوعی نگاه کنیم، قطعا شاهد لایه‌های مختلفی از این چمن هستیم که هر کدام کارایی و عملکرد خاص خودشان را دارند. پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا چمن‌های مصنوعی با بیشترین مشابهت با چمن‌های طبیعی ساخته شوند. مواد تشکیل دهنده چمن مصنوعی، تاثیر بسیار زیادی در کیفیت و کارایی آن دارد.

هر چقدر مواد تشکیل دهنده چمن مصنوعی مقاومت بیشتری در برابر حرارت، اشعه نور خورشید و عوامل مختلف دیگر از خود نشان دهند، می‌توانند طول‌عمر چمن‌های مصنوعی را افزایش دهند. اما موضوعی که وجود دارد این است که مواد تشکیل دهنده چمن مصنوعی چیست و اصلا چرا باید از مواد خاص و خام برای چمن‌های مصنوعی استفاده کرد؟

متریال‌های خام استفاده‌شده در چمن مصنوعی، می‌توانند عملکرد آن را بهبود ببخشند. این چمن‌ها به واسطه داشتن کیفیت بالا، می‌توانند تا سال‌ها برای یک مکان کارایی داشته باشند. به همین خاطر، استفاده از بهترین مواد برای ساخت چمن مصنوعی اهمیت بسیار زیادی دارد. مواد استفاده شده در چمن مصنوعی باید نرم، بادوام و با ظاهری مشابه با چمن‌های طبیعی باشند. در ادامه به مواد تشکیل دهنده چمن‌های مصنوعی اشاره می‌کنیم.

خرید چمن مصنوعی در کرج

تیغه‌ها یا الیاف چمن مصنوعی

الیاف چمن مصنوعی معمولا با پلی اتیلن یا نایلون ساخته می‌شوند. اگرچه در برخی از چمن‌های مصنوعی شاهد به کار رفتن پلی پروپیلن نیز هستیم؛ اما پلی پروپیلن از جمله متریال‌هایی است که به واسطه داشتن نقطه ذوب پایین و مقاومت کم، نمی‌تواند به خوبی از پس فشارهای وارد شده به چمن مصنوعی بربیاید.

نایلون یکی از گران قیمت‌ترین متریال‌هایی است که برای ساخت چمن مصنوعی استفاده می‌شود. نایلون خشک، زمخت و سفت است. به همین خاطر، احساس خوبی در هنگام راه رفتن روی آن نخواهید داشت. اما الیاف‌های نایلونی دارای ظاهری مشابه با ظاهر چمن‌های مصنوعی هستند و می‌توانند با نقطه ذوب بالایی که دارند، در مقابل حرارت بسیار بالا از خود محافظت کنند.

پلی اتیلن که یک پلیمر جامد است، می‌تواند برای ساخت چمن مصنوعی مورد استفاده قرار گیرد. این پلیمر برای ساخت چمن مصنوعی ذوب می‌شود و در نهایت با‌ترکیب با رنگ‌های خاص، می‌تواند برای تولید چمن‌های مصنوعی مورد استفاده قرار گیرد.

برای اینکه دقیق تر با مواد تشکیل دهنده چمن مصنوعی آشنا شوید، در ادامه به هر یک از بخش های چمن مصنوعی و ترکیبات مورد استفاده در آن ها اشاره می‌کنیم.

لایه کاهگل در چمن

یکی از لایه‌های مهم در چمن مصنوعی، لایه کاهگل است. این لایه معمولا از جنس پلی پروپیلن بوده و می‌تواند به چمن‌های مصنوعی پشتیبانی بیشتری بدهد. با وجود این لایه، چمن مصنوعی یک حالت بالشتک مانند پیدا می‌کند.

پشتیبان چمن

پشتیبان چمن مصنوعی وظیفه نگه داشتن الیاف چمن‌ها مصنوعی را برعهده دارد. در واقع، این الیاف با کمک دستگاه تافتینگ روی چمن نصب می‌شوند. با کمک این لایه می‌توان اطمینان حاصل کرد که لایه کاهگل و همچنین الیاف در جای خودشان به صورت ثابت باقی می‌مانند. لایه پشتیبان چمن مصنوعی از جنس پلی استر است.
مشخصات چمن مصنوعی خوب

مواد استفاده شده برای ساخت چمن مصنوعی

مواد استفاده شده برای ساخت چمن مصنوعی

بالشتک چمن مصنوعی

لایه بالشتک در چمن مصنوعی، از فوم پلی استر و یا‌ترکیبات پلاستیکی ساخته می‌شود. این لایه می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی مقاومت چمن‌های مصنوعی داشته باشد. به همین خاطر، این لایه با کمک یک پنل پارچه ای رویی و نخی تولید می‌شود و ممکن لایه زیرین آن نیز با کمک پلی استر و یا پلاستیک‌های بازیافتی ساخته و تولید شود.

چند نوع چمن مصنوعی داریم

خرید مواد چمن مصنوعی با بهترین مواد

مواد تشکیل دهنده چمن مصنوعی

چمن مصنوعی چگونه تولید می‌شود؟

حال که با مواد تشکیل دهنده چمن مصنوعی آشنا شدید، بد نیست که در مورد نحوه ساخت چمن مصنوعی نیز اطلاعات کسب کنید. به طور کلی، روش‌های مختلفی برای تهیه چمن‌های مصنوعی وجود دارند. در اکثر این روش‌ها، مواد اولیه و خام حرارت داده می‌شوند تا نرم و قابل فشرده شدن باشند. سپس، این متریال‌ها که بسیار فشرده شده‌اند، می‌توانند برای تولید الیاف مورد استفاده قرار گیرند. از دستگاه اکسترودر برای تولید الیاف استفاده می‌شود. بدیهی است که اکسترودرها می‌توانند الیاف را با ارتفاع‌ها و ضخامت‌های مختلفی تولید کنند.

مواد تشکیل دهنده چمن مصنوعی و‌ترکیب کردن آن‌ها برای رسیدن به نتیجه عالی بسیار حائز اهمیت است. هر چقدر تیغه‌ها یا همان الیاف‌های چمن مصنوعی، بیشتر تقویت شوند؛ دوام بیشتری نیز خواهند داشت. بهتر است که این متریال‌ها قابلیت مقاومت در برابر دمای منفی ۵۰ تا مثبت ۵۰ درجه سانتی گراد را داشته باشند.

در هر صورت باید بگوییم که ساخت چمن مصنوعی یک کار تخصصی است و نیاز به ابزارهای مناسب و‌ترکیب متریال‌های مختلف دارد. بدیهی است که افراد بدون داشتن اطلاعات کافی، نمی‌توانند اقدام به ساخت و تولید چمن مصنوعی با مواد خام کنند.

سخن پایانی

با توجه به اهمیت بسیار زیاد مواد تشکیل دهنده چمن مصنوعی، در این مقاله سعی کردیم در مورد این موضوع صحبت کنیم. هر یک از لایه‌های مختلف چمن مصنوعی از متریال‌های خاصی تشکیل شده‌اند. هر یک از این متریال‌ها خصوصیات و ویژگی‌های متنوعی را از آن خودشان کرده‌اند. بدیهی است که به کار بردن اصولی آن‌ها، کاری تخصصی و دقیق است که در این مقاله نیز به آن اشاره کردیم. به طور کلی، اکثر چمن‌های مصنوعی موجود در بازار دارای کیفیت خوبی هستند و به راحتی می‌توان تا سال‌ها از هر یک از این چمن‌ها استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!