جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
روش های نگهداری از چمن مصنوعی زمین فوتبال

نگهداری از چمن مصنوعی زمین فوتبال

مسلما نگهداری از چمن مصنوعی زمین فوتبال به معنای تمیز کردن آن است. همه نوع مصنوعی چمن را ترجیح می­دهند. چرا که مراقب­ت های لازم برای چمن مصنوعی آسان­تر از چمن طبیعی خواهد بود. اما سوال این است چگونه چمن مصنوعی زمین فوتبال را تمیز می­کنید؟

فهرست مطالب

    بهترین روش نگهداری از چمن مصنوعی زمین فوتبال این است که چمنی را که زیاد استفاده می­شود هر هفته تمیز کنید. گرد و غبار یا تجمع بقایای حشرات و گیاهان به میزان قابل توجهی به الیاف این چمن آسیب می­رساند. مانند برگ درختان یا شکوفه ­هایی که به وسیله باد جابجا می­شود. خرابکاری حیوانات و پرنده­ ها نیز به چمن آسیب می­رساند. باقی مانده های بزرگتر را می­توان با چنگک یا برس پاک کرد. شستشوی سبک با شلنگ می­تواند گرد و غبار یا آوار کوچکتر را از بین ببرد.

    برای مشاهده نمونه های چمن مصنوعی فوتبال به لینک مراجعه کنید.

    برگ­ها و شاخه­ ها را از چمن جدا کنید

    برگ روی چمن شما به هیچ وجه به چمن مصنوعی شما آسیب نمی­رساند. تنها مسئله ممکن در نگهداری از چمن مصنوعی زمین فوتبال این است که جمع شدن برگ ­ها باعث جلوگیری از تخلیه آب خواهد شد. اگر برگ­ ها و شاخه­ ها را روی چمن مصنوعی خود بگذارید، ممکن است آن دانه­ ها جوانه بزنند. خوشبختانه علف­ های هرز به راحتی از بین می­روند.

    بنابراین بذرهای جوانه زده نیز مسئله چندان مهمی نیستند. اما وقتی چمن شما تمیز باشد، از جوانه زدن بذر جلوگیری خواهید کرد. چگونه برگ ها و شاخه ها را حذف کنیم؟ به سادگی، از یک برس سفت، چنگک یا دمنده برگ استفاده کنید. حتی می­توانید برای نگهداری از چمن مصنوعی زمین فوتبال، آن را با جاروبرقی تمیز کنید. البته اگر هیچ ماده شن و ماسه ­ای روی چمن شما ننشسته باشد.

    علف­های هرز را از بین ببرید

    علف­های هرز کمتر از چمن­های طبیعی برای چمن مصنوعی مشکل ساز هستند. اما گاهی اوقات ممکن است برخی از علف­ های هرز در بین الیاف چمن شما رشد کند. بذرهای آورده شده توسط باد می­تواند دلیل این پدیده باشد. چگونه می­توان علف های هرز را از بین برد؟

    بهترین چمن مصنوعی زمین دو و میدانی را سه سوته انتخاب کنید

    معمولاً می­توانید علف­های هرز را با دست از بین ببرید علف ­های هرز نمی­توانند در بین الیاف چمن مصنوعی زمین فوتبال ریشه بزنند. اگر قادر به حذف علف­ های هرز با دست می­توانید از علف کش استفاده کنید. لطفا توجه داشته باشید که انواع مختلفی از علف کش در دسترس است. توصیه ما به شما این است که از نوع سازگار با محیط زیست استفاده کنید. در این صورت به محیط زیست صدمه نخواهید زد.

    نگهداری از چمن مصنوعی زمین فوتبال مقابل خزه

    یک احتمال بسیار کوچک وجود دارد که خزه یا جلبک روی چمن مصنوعی شما رشد کند. چگونه خزه و جلبک را از چمن پاک کنیم؟ اگر قادر به حذف آن­ها با دست نیستید، لطفاً از یک سموم دفع آفات دوستدار محیط زیست استفاده کنید. بسیاری از موارد این چنینی در بازار وجود دارد. این ماده را روی خزه بمالید. بگذارید یک روز بماند. می­توانید با یک برس سفت و سخت الیاف چمن را تمیز کنید. لطفاً قبل از استفاده به دستورالعمل­ های نگهداری از چمن مصنوعی زمین فوتبال دقت کنید.

    نگهداری از چمن مصنوعی زمین فوتبال

    چطور فضولات را از چمن مصنوعی پاک کنیم؟

    می­توانید فضولات را به همان روشی که در فضای عمومی انجام می دهید حذف کنید. لطفاً هنگام برداشتن فضولات، فراموش نکنید که چمن را با مقداری آب بشویید. در این صورت می­توانید کاملاً مطمئن باشید که چمن شما تمیز است. همین مورد در رابطه با ادرار سگ یا گربه نیز وجود دارد. محل را کاملاً با آب بشویید. نگران نباشید چمن تغییر رنگ نخواهد داد. برای خنثی سازی بو می­توانید از محلول سرکه سفید و آب ولرم استفاده کنید.

    بخوانید : زیرسازی و نصب چمن مصنوعی فوتبال

    هر چند وقت یکبار چمن ­های مصنوعی خود را شانه بزنید

    بعد از مدتی هنوز متوجه خواهید شد که الیاف دیگر آنقدر قائم نیستند و تا حدودی صاف شده اند. به خصوص هنگامی که از چمن شما به شدت استفاده می شود. چگونه می­توانید چمن مصنوعی را احیا کنید؟ این کار آسان است. فقط گاهی اوقات با یک برس سفت بزرگ زمین را مسواک بزنید.

    بهتر است این کار را با دمای خارجی بالاتر از 10 درجه سانتیگراد و در جهت مخالف تیغه ­های چمن انجام دهید. به این ترتیب چمن ها را احیا کرده و نشاط اولیه آن باز می­گردد. اینکه چند بار نیاز به مسواک زدن دارید، به کیفیت چمن مصنوعی انتخابی شما و میزان تردد و استفاده بستگی دارد.

    چمن مصنوعی تزئینی که به عنوان چمن زمین بازی فوتبال استفاده می­شود، باید بیشتر مسواک زده شود. چمن بازی انعطاف پذیرتر است. بسته به کیفیت چمن و شدت استفاده از آن، با گذشت زمان اثر برس کشی کاهش می­یابد.

    از تماس با رنگ، چسب و آتش خودداری کنید

    چمن مصنوعی یک محصول مصنوعی است. همانطور که می دانید وقتی مواد مصنوعی با اسیدها، رنگ، چسب یا آتش تماس پیدا کنند، محصول آسیب می­بیند. این موضوع در مورد چمن مصنوعی نیز وجود دارد. در صورت بروز این حوادث تغییر رنگ می­ یابد یا در اثر تماس با آتش می­سوزد.

    برای اطلاعات بیشتر در مورد چمن مصنوعی، می توانید به مقاله نگهداری از چمن مصنوعی سر بزنید

    ۲ دیدگاه برای “نگهداری از چمن مصنوعی زمین فوتبال”

      • پیام اسمی گفت:

        سلام خوشحالم ازینکه بدردتون خورده ممنون از لطف شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    جستجو در سایت

    سبد خرید

    درحال بارگذاری ...