جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
1 استفاده از چمن مصنوعی

استفاده از چمن مصنوعی؛ مقرون به صرفه با نگهداری آسان

تقریبا همه ما نام چمن مصنوعی را شنیده‌ایم، اما ممکن است ندانیم این چمن‌ها چند نوع دارند، از چه موادی تشکیل می‌شوند و در کجا می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. اگر قصد استفاده از این چمن‌ها را دارید، توصیه می‌کنیم ابتدا با مزایای استفاده از چمن مصنوعی و روش نصب چمن مصنوعی آشنا شوید.

فهرست مطالب

    اغلب چمن‌های مصنوعی در بازار به دو دسته ورزشی و تزیینی تقسیم می‌شوند. جالب است بدانید هر دوی آن‌ها بافت بسیار طبیعی دارند و تنها از زاویه بسیار نزدیک می‌توان مصنوعی بودن آن‌ها را متوجه شد. برای آشنایی با مزایای استفاده از چمن مصنوعی، کاربردهای این نوع چمن و چگونگی نصب آن‌ها، در این مطلب با ما همراه باشید.

    استفاده از چمن مصنوعی

    نکات جالبی که باید درباره چمن مصنوعی بدانید

    به طور کلی، چمن مصنوعی را می‌توان یک بستر پلیمری و جامد معرفی کرد که الیاف سنتزی مخصوص توسط ماشین بافنده روی آن بافته می‌شوند. این الیاف از نظر ظاهری بسیار شبیه به چمن معمولی هستند و در ارتفاعات مختلفی ساخته و عرضه می‌شوند.

    چمن مصنوعی اولین با در سال ۱۹۶۶ میلادی معرفی و در ورزشگاه Houston Astrodome آمریکا استفاده شد. بعد از آن، چمن مصنوعی در بسیاری از استادیوم‌ها و زمینه‌های ورزشی استفاده شد. همچنین در زمین‌های بازی مدارس هم دیگر از این نوع چمن‌ها استفاده می‌شد.

    شاید در گذشته تشخیص چمن مصنوعی از طبیعی راحت بود، اما در حال حاضر و به دلیل پیشرفت تکنولوژی، بسیار سخت می‌توان این دو چمن را از هم تشخیص داد. حتی در حال حاضر برخی چمن‌های مصنوعی ساخته شده‌اند که در بافت آن‌ها از الیاف قهوه‌ای و زرد هم استفاده شده است. زمانی که به این چمن‌ها نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که تشخیص مصنوعی‌بودن بسیار سخت شده است.

    چمن مصنوعی از چه موادی ساخته می‌شود؟

    به طور کلی، می‌توان گفت چمن مصنوعی از سه نوع الیاف و مواد سنتزی ساخته می‌شود. از جمله این مواد می‌توان به پلی اتیلن، پلی پروپیلن و نایلون اشاره کرد. در رابطه با پلی اتیلن، باید گفت که این الیاف ماندگاری بالایی دارند و برای پوست بسیار لطیف و ملایم هستند. اما پلی پروپیلن، در عین اینکه ماندگاری بالایی دارد، مقداری خشن‌تر است ولی در مقابل، خاصیت ارتجاعی بالاتری دارد. در نهایت، نایلون است که قدرت بالای ارتجاعی دارد و در چمن‌های خاص استفاده می‌شود. به طور کلی، می‌توان گفت که چمن‌های مصنوعی مقاومت بالایی در برابر پارگی و خمیدگی دارند و میزان مقاومت سایشی آن‌ها هم بسیار بالا است.

    مزایای استفاد‌ه ا‌ز چمن مصنو‌عی

    دلایل زیادی وجود دارند که دست به دست هم داده‌اند تا چمن مصنوعی به یک جایگزین عالی برای چمن طبیعی تبدیل شود. یکی از مهم‌ترین مزایای چمن مصنوعی، مقرون به صرفه بودن نگهداری از آن است. به طور کلی، اگر در محیطی که در نظر دارید، از چمن طبیعی استفاده کنید، باید دائما به فکر آبیاری آن باشید و تقریبا هر ماه، به سراغ تمیزکاری بروید. این در حالی است که چمن مصنوعی چنین مشکلاتی را ندارد و تنها دو بار در سال به تمیزکردن عمیق نیاز دارد.

    عدم نیاز به باغبان مزیت دیگر استفاده از چمن مصنوعی است. برای چمن طبیعی، نیاز به بذرپاشی، چمن‌زنی، کندن علف‌های هرز، کوددهی و کارهای دیگر دارید. در حالی که در چمن طبیعی هیچ خبری از این موارد نیست و با خیال آسوده می‌توانید در محیط دلخواهتان از این چمن‌ها استفاده کنید.

    استفاده از چمن مصنوعی در خانه

    صرفه‌جویی در تهیه تجهیزات باغبانی از جمله دیگر دلایلی است که افراد زیادی به‌جای چمن طبیعی، به جای چمن مصنوعی می‌روند. همان‌طور که به این نکته اشاره کردیم، برای این نوع چمن به باغبان نیازی ندارید. در نتیجه، خبری هم از تجهیزات باغبانی نخواهد بود.

    مقاومت عالی در برابر اشعه UV دلیل دیگری برای استفاده از چمن طبیعی است. چمن طبیعی، در اثر قرار گرفتن در نور زیاد خورشید، تغییر رنگ می‌دهد و از سبز به قهوه‌ای تبدیل می‌شود. این در حالی است که چمن‌های مصنوعی امروزی کاملا در برابر UV مقاوم هستند و تغییر رنگ نخواهند داشت.

    انواع چمن‌های مصنوعی رایج در بازار

    به طور کلی، انواع چمن‌ مصنوعی به دو دسته تزیینی و ورزشی تقسیم می شود. چمن‌های ورزشی، بافت محکم و در عین حال منعطفی دارند. همچنین می‌توانید آن‌ها را متناسب با نیازتان در ضخامت‌ها و مقاومت‌های مختلف تهیه کنید. توجه داشته باشید که چمن‌های مصنوعی ورزشی بدون الیاف ساینده ساخته می‌شوند تا بتوانند از آسیب به بازیکنان حین سر خوردن، تکل زدن و افتادن محافظت کنند و مانع ایجاد آسیب به آن‌ها شوند.

    استفاده از چمن مصنوعی 4

    در مقابل چمن‌های مصنوعی ورزشی، چمن‌های مصنوعی تزیینی قرار دارند که ظاهری زیبا دارند و بسیار هم راحت هستند. این نوع چمن‌ها نصب بسیار آسانی دارند و به راحتی می‌توانید از آن‌ها در محیط‌های مختلف مانند زمین بازی کودکان، بالکن، حیاط و حتی بخش‌هایی از خانه استفاده کنید. توجه داشته باشید که چمن‌های مصنوعی تزیینی در رنگ‌ها و طراح‌های مختلف فروخته می‌شوند.

    کاربردهای استفاده از چمن مصنوعی

    از چمن مصنوعی می‌توان در زمینه‌های مختلفی استفاده کرد. اگر شما هم قصد استفاد‌ه ا‌ز چمن مصنو‌عی را دارید، توصیه می‌کنیم ابتدا با کاربرد چمن مصنوعی آشنا باشید تا در جای صحیح از این نوع چمن استفداده کنید.

    استفاد‌ه ا‌ز چمن مصنو‌عی در خانه

    بسیاری از افرادی که حیوانات خانگی (مخصوصا سگ و گربه) دارند، به دنبال ایجاد فضایی شاد و البته زیبا برای حیوان خانگی خود هستند. برای این منظور، می‌توانید برای کف اتاق حیوانتان از چمن مصنوعی استفاده کنید که حیوان تصور کند در فضای بیرون قرار دارد. چمن مصنوعی در دکوراسیون خانه باعث می‌شود تا سگ یا گربه شما تمایل بیشتری به تحرک و بازی کردن در محیط داشته باشد.

    استفاده از چمن مصنوعی در بالکن

    یکی از کاربردهای چمن مصنوعی، استفاده در محیط بالکن و تراس است. تقریبا تمام آپارتمان‌های امروزی دارای بالکن و تراس هستند. با کمی خلاقیت در طراحی این محیط‌ها، می‌توانید فضای زیبا و دلنشین را ایجاد کنید. البته توجه داشته باشید که در به کارگیری چمن مصنوعی برای بالکن، باید حتما به شبی آب توجه داشته باشید. در صورتی که شیب آب مناسبی وجود نداشته باشد، چمن به مرور زمان پوسیده می‌شود و مجبور به تعویض آن خواهید شد.

    استفاده از چمن مصنوعی در حیاط

    اگر می‌خواهید تغییرات ظاهری در حیاط ایجاد کنید و آن را زیباتر از همیشه کنید، می‌توانید کف را با چمن مصنوعی پوشش دهید. این نوع چمن‌ها به دلیل عدم نیاز به نگهداری دائمی و هزینه پایین، محبوب‌تر از چمن‌های طبیعی هستند. نکته حتئز اهمیت اینجاست که در مورد خرید چمن مصنوعی برای حیاط، تنوع طرح و رنگ زیادی هم برایتان وجود دارد.

    استفاده از چمن مصنوعی در حیاط

    استفاد‌ه ا‌ز چمن مصنو‌عی در آپارتمان

    بسیاری از افرادی که برای آپارتمان خود و فضای مشاعات به دنبال ایجاد دکوراسیون داخلی و خارجی زیبا هستند، به سراغ چمن مصنوعی می‌روند. به طور کلی، می‌توان گفت که چمن مصنوعی می‌تواند محیطی عالی را ایجاد کند که در عین زیبایی، بسیار کاربردی است. به عنوان مثال، می‌توانید بخشی از فضای خارجی مشاعات را با چمن مصنوعی پوشش دهید و روی آن میز و صندلی بگذارید. در واقع، می‌توان گفت که استفاده از چمن مصنوعی در آپارتمان نه‌تنها کاربردی است، بلکه باعث ایجاد جلوه‌ای منحصر به فرد هم در فضای مورد نظر شما می‌شود.

    استفاده از چمن مصنوعی در پشت بام

    اگر پشت بام بزرگی دارید و می‌خواهید آن را به یک فضای عالی برای استراحت و تفریح‌های آخر هفته‌ای تبدیل کنید، توصیه می‌کنیم برای کف آن‌ها نیم‌نگاهی به چمن مصنوعی داشته باشید. چمن مصنوعی پشت بام می‌تواند جلوه‌ای ویژه را به این فضا از خانه شما هدیه کند.

    آموزش استفاده از چمن مصنوعی

    اگر قصد استفاده از چمن مصنوعی و نصب آن را دارید، باید با طریقه استفاده از چمن مصنوعی آشنا باشید. اولین نکته‌ای که باید در رابطه با نحوه استفاده از چمن مصنوعی در نظر داشته باشید، سطح استفاده از چمن است. اگر سطح نصب خاکی می‌باشد، باید ابتدا خاک را بکوبید و با غلتک زمین را هموار کنید. برای نصب هم لازم است که زمین آب‌پاشی شود تا هموار کردن با کیفیت بالای انجام شود. در ادامه، نوبت به اتصال روی‌های چمن و چسب‌کاری می‌رسد. توجه داشته باشید که باید این کار را با نهایت دقت انجام دهید.

    آموزش استفاده از چمن مصنوعی

    اگر به دنبال آموزش استفاده از چمن مصنوعی در سطوح سختی مانند سرامیک و حیاط هستید، باید بدانید که در اولین گام باید از چسب و بست‌های فلزی استفاده کنید. برای این منظور، باید دورتادور فضای نصب چسب‌کاری شود و سپس رول‌ها را پهن کنید. در ادامه، باید هر رول را بدون فاصله در کنار رول بعدی قرار دهید. توجه داشته باشید که برای نصب چمن مصنوعی، باید رول‌ها را به اندازه دلخواه برش دهید. اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که برای نصب چمن مصنوعی در حیاط خلوت یا تراس، نیازی به چسب‌کاری یا میخ فلزی نیست. بلکه می‌توانید در چنین محیط‌های کوچکی، چمن را روی موکت پهن کنید.

    چمن مصنوعی باکیفیت را از کجا بخریم؟

    چمن‌های مصنوعی را می‌توان به دو دسته ورزشی و تزیینی تقسیم کرد. اگر قصد خرید چمن مصنوعی را دارید، باید مجموعه‌ای را انتخاب کنید که در این حوزه شناخته شده باشد و بتواند این محصول را با قیمت مناسب در اختیار شما قرار دهد.

    گامان تزیین جاوید یکی از شناخته‌شده‌ترین مجموعه‌های ارائه دهنده انواع موکت، کف‌پوش و چمن مصنوعی است که سابقه همکاری با شرکت‌ها و نهادهای زیادی از جمله مجلس شورای اسلامی، همراه اول، بانک ملی و اداره کل بازرسی استان تهران را دارد. شما می‌توانید برای خرید از این مجموعه و استفاده از چمن مصنوعی در فضای مورد نظرتان، به وب‌سایت گامان تزیین جاوید سر بزنید.

    ۴ دیدگاه برای “استفاده از چمن مصنوعی؛ مقرون به صرفه با نگهداری آسان”

      • پیام اسمی گفت:

        خوشحالم که اینطور بوده خانم آشوری عزیز

    1. سوگند طالقانی گفت:

      وبلاگ شما باعث شد من چیزهای زیادی یاد بگیرم،

      • پیام اسمی گفت:

        سلام جناب طالقانی خیلی متشکرم از لطف شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    جستجو در سایت

    سبد خرید

    درحال بارگذاری ...
    مقایسه محصولات
    لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!