جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
شستشوی چمن مصنوعی

شستشوی چمن مصنوعی | انواع روش‌های نظافت و پاکسازی چمن مصنوعی

یکی از دلایل محبوبیت چمن مصنوعی نیاز پایین آن به نگهداری است. شما می‌توانید حداقل تا ۱۵ سال بدون نگرانی از کم‌رنگ شدن و از بین رفتن بافت چمن مصنوعی و بدون حتی یک قطره آبیاری و یک نوبت ترمیم چمن مصنوعی، از آن استفاده کنید. با این وجود نگهداری و شستشوی چمن مصنوعی موجب افزایش طول عمر مفید آن می‌شود. شما باید زباله‌های گوناگون مانند برگ‌ها و شاخه‌ها را از سطح چمن جمع‌آوری کنید تا سطح آن دچار آسیب نشود. همچنین شستشو با آب موجب از بین رفتن غبارها و آلودگی‌ها خواهد شد. در این مطلب با شستشوی چمن مصنوعی و روش‌های مختلف نظافت و نگهداری از آن آشنا می‌شویم.

فهرست مطالب

    مراحل پاکسازی چمن مصنوعی

    برای پاکسازی سطح چمن مصنوعی باید از مواد شوینده مناسب استفاده کنید. به طور کلی این فرایند نیازمند اجرای مراحل گوناگون است که اگر آن‌ها را به صورت منظم و به درستی انجام دهید بهترین نتیجه را کسب خواهید کرد. در ادامه مراحل پاکسازی و شستشوی چمن مصنوعی را با هم مرور می‌کنیم.

    جمع‌آوری زباله‌ها

    پیش از هر چیز باید زباله‌های سطح چمن مصنوعی را با دقت جمع‌آوری کنید. برگ‌ها، شاخه‌های درختان، پوست مواد غذایی و هر چیزی که بر روی سطح چمن مصنوعی قرار دارد می‌توانند به آن آسیب وارد کنند. برای این کار می‌توانید از چنگک استفاده کنید. جمع‌آوری این زباله‌ها باعث بهبود ظاهر چمن مصنوعی و زیباتر شدن رنگ آن خواهد شد. نگهدای از چمن مصنوعی نیازمند اجرای منظم این پروسه است.

    پاکسازی مدفوع حیوانات خانگی

    توجه داشته باشید که حیوانات خانگی هیچ تفاوتی بین چمن طبیعی و مصنوعی قائل نمی‌شوند و باید مدفوع آن‌ها را بلافاصله جمع‌آوری کنید. شما می‌توانید با قرار دادن ماسه و خاک مخصوص و آموزش حیوانات خانگی جلوی این مشکل را تا حد زیادی بگیرید. همیشه با استفاده از شلنگ آب محل آلوده را به خوبی بشویید و اجازه دهید سطح چمن مصنوعی در برابر نور خورشید خشک شود. پاکسازی سطح چمن مصنوعی پیش از استفاده کودکان یا برگزاری رویدادهای گوناگون در محوطه بسیار ضروری است. این کار بوی بد چمن مصنوعی را از بین می‌برد.

    مراحل پاکسازی چمن مصنوعی

    پاکسازی یخ و برف

    بهترین و راحت‌ترین روش پاکسازی یخ و برف بر روی چمن مصنوعی آن است که اجازه دهید به مرور زمان ذوب شوند. اما اگر قصد پاکسازی و پارو کردن برف را دارید باید تا جای ممکن احتیاط کنید. به هیچ عنوان از پاروهای فلزی با لبه‌های تیز استفاده نکنید، زیرا می‌توانند به چمن آسیب وارد کنند. بهترین گزینه پاروهای چوبی یا پلاستیکی با دهانه پهن است تا بدون دردسر برف را پاکسازی کنید. همچنین استفاده از نمک برای از بین بردن یخ به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود زیرا منافذ زیر چمن مصنوعی را مسدود خواهد کرد و جلو خارج شدن آب از سطح آن را می‌گیرد.

    شستشوی چمن مصنوعی با استفاده از مواد شوینده و آب

    شما می‌توانید چمن مصنوعی را با شلنگ آب بشویید. برای بهبود این فرایند برخی از شوینده‌های مخصوص چمن مصنوعی در بازار موجود هستند که لکه‌ها و آلودگی‌های سطح چمن را به خوبی از بین می‌برند. توجه داشته باشید که استفاده از شوینده‌های قدرتمند موجب آسیب به ساختار پلاستیکی چمن مصنوعی خواهد شد. همچنین دستگاه‌های شوینده پرفشار راه‌حل مناسب برای شستشوی انواع چمن مصنوعی با سطح شن و ماسه نیستند و به ساختار آن آسیب می‌زنند. به هیچ عنوان برای خشک کردن و نظافت چمن مصنوعی از جاروی برقی استفاده نکنید، زیرا این کار علاوه بر تخریب چمن مصنوعی موجب آسیب جدی و تخریب دستگاه شما خواهد شد.

    شستشوی چمن مصنوعی با استفاده از مواد شوینده و آب

    شستشوی چمن مصنوعی با آب

    چمن‌ مصنوعی، به دلیل داشتن سیستم دفع آب، به راحتی قابل شستشو است. در هنگام نصب و اجرای چمن مصنوعی سوراخ‌های خروجی و زیرسازی مناسب برای عبور آب پیشبینی می‌شود تا بدون نگرانی بتوان آن را در شرایط جوی گوناگون استفاده کرد. به همین دلیل شست‌وشو و نگهداری از چمن مصنوعی حیاط با آب هیچ آسیبی به آن وارد نمی‌کند. همچنین شما می‌توانید برای پاک کردن لکه‌های چمن از حوله کاغذی مرطوب استفاده کنید و آن را به آرامی بر روی سطح قرار دهید؛ پس از مدتی با جدا کردن حوله کاغذی لکه‌های سطح چمن نیز از بین می‌روند. در صورت باقی ماندن هرگونه لک آن را با برس و مسواک از بین ببرید. توجه داشته باشید که آب باران و آب مقطر بهترین شوینده‌ها برای چمن مصنوعی هستند، بنابراین پس از هر نوبت بارش سطح آن را به طور کامل نظافت کنید.

    ضدعفونی کردن چمن مصنوعی

    به طور کلی چمن‌های مصنوعی به دو دسته چمن ورزشی و چمن تزیینی تقسیم می‌شوند. شما باید در هر دو گروه سطح چمن را به خوبی ضدعفونی کنید تا جلوی رشد قارچ‌، کپک‌ و باکتری گرفته شود. انجام این کار برای جلوگیری از انتشار بیماری‌ها و از بین رفتن آلودگی‌ بسیار ضروری است. برای این منظور معمولا از محلول سرکه و آب، با نسبت‌های مساوی، استفاده می‌شود و باید آن را به سطح چمن، مخصوصا چمن مصنوعی بین سنگ، اسپری کنید. این ترکیب هیچ آسیبی به رنگ، بافت و کیفیت تارهای چمن مصنوعی وارد نمی‌کند و تمام آلودگی‌های خطرناک را از بین خواهد برد. توجه داشته باشید که استفاده از ترکیبات شیمیایی مانند استون، الکل و … به بافت و تارهای چمن مصنوعی آسیب وارد می‌کنند.

    چمن مصنوعی۲

    زیبایی چمن مصنوعی را با شستشوی آن حفظ کنید

    چمن مصنوعی می‌تواند برای سال‌ها در شرایط محیطی گوناگون و در مواجهه با انواع عوامل محیطی مقاومت کند. البته برای نگهداری‌ از چمن مصنوعی حیاط باید آن را به صورت منظم شستشو کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود کیفیت چمن مصنوعی شستشوی منظم آن است تا هرگونه آلودگی از سطح آن پاکسازی شود. شرکت گامان تزیین جاوید انواع محصولات کفپوش، موکت و چمن مصنوعی را، از بهترین برندهای دنیا، در کشور عرضه می‌کند. شما می‌توانید برای تهیه محصولات باکیفیت و دارای ضمانت به بخش‌های مختلف وبسایت ما مراجعه کنید.

    سوالات متداول

    شستشوی چمن مصنوعی از آلودگی غذا و نوشیدنی چگونه انجام می‌شود؟

    در بیشتر موارد با جارو و سپس آبکشی این نوع آلودگی‌ها به راحتی از بین می‌روند.

    آیا می‌توانیم چمن مصنوعی را با استفاده از حلال‌های شیمیایی و مواد شوینده بشوییم؟

    به هیچ عنوان از محصولات شیمیایی یا حلال‌های قوی استفاده نکنید،، زیرا می‌توانند به ساختار چمن مصنوعی آسیب وارد کنند و آن را از بین ببرند.

    در صورت چسبیدن آدامس به چمن مصنوعی چگونه می‌توان آن را شست؟

    شما می‌توانید آدامس را با استفاده از کارد پلاستیکی از سطح پلاستیکی چمن بکنید و برای پاکسازی نهایی با کمک قالب‌های یخ آثار آن را به طور کامل از بین ببرید.

    آیا می‌توان با استفاده از جارو برقی چمن مصنوعی را پاکسازی کرد؟

    استفاده از جاریو برقی می‌تواند شن و ماسه استفاده شده برای زیرسازی زیر چمن مصنوعی را تخریب کند، به همین دلیل نباید از آن استفاده کنید. علاوه بر این رطوبت موجود در چمن مصنوعی به جارو آسیب وارد خواهد کرد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    جستجو در سایت

    سبد خرید

    درحال بارگذاری ...
    مقایسه محصولات
    لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!