جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
قیمت کفپوش زمین والیبال در چه حدودی است؟

هر آنچه در مورد کفپوش سالن والیبال باید بدانید

یکی از مهم ترین معیارهای موثر در انتخاب یک زمین استاندارد جهت برگزاری انواع مسابقات داخلی و خارجی، کفپوش سالن والیبال می باشد. این ورزش تیمی در سراسر جهان و به خصوص ایران دارای طرفداران زیادی است. انتخاب یک کفپوش سالن ورزشی مناسب برای استفاده در زمین والیبال، نیازمند اطلاع از معیارهای اصلی یک کفپوش استاندارد است. لذا در این مقاله در صدد هستیم تا با معرفی ویژگی های کفپوش سالن والیبال استاندارد و نحوه ی خرید و قیمت آن، راهنمایی های لازم را به شما ارائه کنیم.

ساختار کفپوش های سالن ورزشی و فضای باز

یک کفپوش سالن والیبال استاندارد لازم است در وهله ی نخست، از مواد اولیه ی مرغوب تهیه شده باشد. یکی از بهترین موادی که برای تولید کفپوش های چند منظوره مورد استفاده قرار داده می شود، پلی وینیل کلراید است. پلی وینیل کلراید و رزین های کوپلیمر آن، به عنوان مواد اصلی اولیه در ترکیب انواع کفپوش بکار برده می شوند. در نهایت مواد دیگری همچون انواع رنگ یا پرکننده ها به ترکیب آنها اضافه خواهد شد. از روش های خاصی برای تعیین مقاومت کفپوش سالن والیبال، استفاده می شود. در این روش ها مقاومت در برابر رطوبت و دماهای مختلف با انجام آزمایش هایی مورد بررسی قرار داده می شود. در اینصورت می توان میزان استقامت کفپوش مورد نظر را تعیین نمود. همچنین در بررسی و انجام تست میزان سختی سطحی کفپوش تولید شده، باید سختی سطح مورد نظر حداقل ۱.۲ مگاپاسکال باشد.

بنابراین کفپوش سالن والیبال استاندارد باید به گونه ای باشد که انجام صحیح و اصولی فرایندهای ورزشی را مقدور سازد. لازم است بدانید که ماده ی مورد استفاده در طراحی و تولید کفپوش زمین والیبال فضای باز با کفپوش مورد استفاده در فضاهای بسته کاملا متفاوت است.

خرید و قیمت انواع کفپوش سالن والیبال

ویژگی های کفپوش زمین والیبال فضای باز

یکی از مقاوم ترین مواد مورد استفاده برای تولید کفپوش زمین والیبال فضای باز، گرانول نام دارد. این ماده در واقع نوعی لاستیک با مقاومت بسیار بالا است. به طور کلی در محیط هایی که دارای تردد نسبتا بالایی هستند و یا در فضاهای باز، از این نوع ماده استفاده می شود. البته در بسیاری از منابع ذکر شده است که این کفپوش را برای محیط هایی مورد استفاده قرار دهید که بین کفپوش و ورزشکار تماس مستقیم برقرار نمی شود. بنابراین به تدریج از کفپوش های دیگری برای زمین های والیبال فضای باز استفاده شد. کفپوش های تایل کورت، یکی از بهترین گزینه های مورد استفاده برای پوشش زمین های والیبال فضای باز به شمار می روند.

کفپوش زمین والیبال در فضای باز، باید در برابر رطوبت و تغییرات دمایی از مقاومت بالایی برخوردار باشد؛ لذا این نوع کفپوش دارای کمترین میزان تاثیرپذیری نسبت به تغییرات دمایی می باشد. همچنین ساختار آنها باعث می شود تا در برابر جابجایی و استفاده از انواع میله های فلزی والیبال بسیار مقاوم باشند. همچنین نصب و تعمیر این نوع کفپوش ها نسبت به سایر انواع آن بسیار ساده است. هزینه ی نصب این کفپوش ها بسیار کم است و همچنین در زمان کوتاهی می توان آنها را در محل مورد نظر نصب نمود.

انواع کفپوش برای سالن والیبال

قیمت انواع کفپوش جهت استفاده در سالن والیبال

قیمت کفپوش سالن والیبال بر اساس کیفیت و متراژ مورد نظر، متفاوت می باشد. تولید کننده های بسیاری در سراسر کشور به تولید انواع کفپوش های مناسب سالن های ورزشی مشغول هستند. قیمت نهایی تعیین شده برای هر متر کفپوش سالن والیبال، بر اساس ویژگی های بخصوص آن متفاوت است. به عنوان مثال کفپوش های زیر فوم دار، مناسب سالن والیبال بوده و دارای خاصیت ضربه گیری می باشند. بنابراین این کفپوش های با کیفیت و نسبتا ایمن با قیمت بالاتری نسبت به کفپوش های معمولی در اختیار مشتریان قرار داده می شوند.

مطالعه بیشتر: کفپوش زمین فوتسال

قیمت کفپوش زمین والیبال نیز همانند اجناس دیگر ثابت نیست؛ لذا برای خرید آن بهتر است قیمت لحظه ای درج شده در سایت های مختلف را بررسی نمایید. به عنوان مثال، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱.قیمت کفپوش سالن والیبال تایل کورت: ۴۲۰۰۰۰ هزار تومان

۲.قیمت کفپوش ورزشی پی وی سی بین ۸۵۰۰۰ تا ۲۲۰۰۰۰ هزار تومان

۳.قیمت کفپوش تایل تنیس مناسب فضای باز ۳۷۰۰۰۰ هزار تومان

۴.قیمت کفپوش پشت فوم دار مناسب انواع سالن های ورزشی ۲۰۰۰۰۰ تا ۶۵۰۰۰۰

۵.قیمت کفپوش پلی اورتان با قیمت ۶۵۰۰۰۰ تا ۹۰۰۰۰۰ هزار تومان

۶.قیمت کفپوش گرانول درجا ریز با قیمت ۵۰۰۰۰۰ هزار تومان

خرید کفپوش سالن والیبال با کیفیت بالا و قیمت مناسب

برای خرید یک کفپوش سالن والیبال که در عین داشتن کیفیت بالا از قیمت مناسبی نیز برخوردار باشد، لازم است به مراکز متعدد تولید و فروش این محصولات مراجعه نمایید. همچنین برخی از فروشندگان این محصول آپشن هایی را برای خرید آسان تر و رفاه حال مشتریان در نظر گرفته اند. به عنوان مثال استفاده از باربری شرکت تولید کننده ی کفپوش، برای حمل و نقل صحیح و اصولی کفپوش ها یکی از این موارد است.

بهترین کفپوش برای سالن والیبال چیست

در موارد دیگری دیده شده است که حضور تولید کنندگان کفپوش سالن والیبال در محل پروژه ی مورد نظر باعث انتخاب یک کفپوش مناسب تر شده است. همچنین امکان آشنایی با عوامل دخیل در فرایند فروش و نصب کفپوش ورزشی توسط برخی شرکت های تولید کننده برای مشتریان در نظر گرفته می شود.

برخی دیگر از شرکت ها نیز در زمینه ی نصب و دوخت حرارتی انواع کفپوش سالن والیبال و زمین های ورزشی دارای مهارت و تجربه بالایی هستند؛ لذا برای نصب صحیح و اصولی کفپوش مورد نظر “گارانتی نصب اصولی محصول” را به خریداران خود ارائه می کنند. در بسیاری از فروشگاه ها و صفحات اینترنتی متعلق به شرکت های تولید کننده ی انواع کفپوش ورزشی می توان گزینه ی “مشاوره ی فنی” را مشاهده کرد. این گزینه به این معنی است که یک مشاور حرفه ای و دارای تجربه ی مرتبط، تمام صحبت های شما را آنالیز خواهد کرد. در نهایت یک پیشنهاد مناسب بر اساس نیاز و بودجه ی مدنظر شما ارائه می کند. لذا شما می توانید با کم ترین هزینه ی ممکن، بهترین کفپوش مورد نظر خود را انتخاب کنید.

خلاصه

کفپوش زمین والیبال فضای باز و بسته باید دارای کیفیت بالایی باشد. والیبال یکی از رشته های به شدت هوازی محسوب می  شود و فعالیت بازیکنان در آن بالا است. لذا کیفیت و استحکام کفپوش مورد استفاده در سالن ورزشی یا فضاهای باز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

  • پیام اسمی
  • شهریور 17, 1402
  • 1337 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!